Sökning: "Hans Landström entreprenörskap"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hans Landström entreprenörskap.

  1. 1. Artisters entreprenöriella beteenden och affärsmodeller i den nya musikindustrin.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Ramhorn Mårtensson; Henrik Thunander; Martin Björnström; [2021]
    Nyckelord :Entreprenörskap; musikindustrin; Causation; Effectuation; affärsmodeller Entrepreneurship; music industry; business models; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Artisters entreprenöriella beteenden och affärsmodeller i den nya musikindustrin. Seminariedatum: 14 januari 2021 Kurs: FEKH99, Examensarbete kandidatnivå i Entreprenörskap och Innovation (15 högskolepoäng) Författare: Martin Björnström, Lukas Ramhorn Mårtensson och Henrik Thunander Handledare: Hans Landström Nyckelord: Entreprenörskap, musikindustrin, Causation, Effectuation och affärsmodeller Syfte: Studien har som syfte att beskriva och analysera artisters entreprenöriella arbetssätt. LÄS MER

  2. 2. Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Olsson; John Ekström; Anna Käck; Jennie Montheli; [2007]
    Nyckelord :Småföretagare; entreprenörskap; Internet och småföretag; Internets; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab. Seminariedatum: 2007-05-29 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, Företagsekonomi, 10 poäng (15 ECTS) Författare: John Ekström Anna Käck Jennie Monthelie Maria Olsson Handledare: Hans Landström Nyckelord: Småföretagare, entreprenörskap, Internet och småföretag, Internets betydelse, möjligheter med Internet Syfte: Att utvärdera om Internet bidragit till att de företagare som funnits i VentureLab vågat satsa på sina affärsidéer och kunnat lansera dem. LÄS MER

  3. 3. Entreprenörens idealrådgivare - i etablerings- och uppstartsfaserna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Farhang Bolouhari; Johan Pagels; Susanna Regland; [2006]
    Nyckelord :Image; Entreprenör; Konsultbolag; Värde; Koncept; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka vilka värden ett konsultbolag bör kommunicera, för att attrahera entreprenörer i etablering- och uppstartsfasen. Metod: Primärdata har insamlats genom kvalitativa semi-strukturerade intervjuer genom för vår uppsats relevanta respondenter. LÄS MER

  4. 4. Affärsänglar - Värdefulla för företagen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annette Nilsson; Caroline Karlsson; [2003]
    Nyckelord :affärsängel; informella investerare; venture capital-företag; entreprenörskap; värde; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen titel: Affärsänglar – Värdefulla för företagen? Seminariedatum: 28 januari 2003 Ämne: Magisteruppsats i redovisning 10 p. Författare: Caroline Karlsson Annette Nilsson Handledare: Hans Landström Företag: Aspiro AB, Galenica AB, Ludesi AB Fem nyckelord: Affärsängel, informella investerare, venture capital-företag, entreprenörskap, värde Syfte: Uppsatsens syfte är att utifrån företagens perspektiv besvara följande frågeställningar:  Vilken form av arbete utför affärsänglarna inom företagen och innebär detta att värde tillförs?  Tar företagen verkligen tillvara på de eventuella värden som affärsänglarna medför och om så är fallet på vilket sätt?  Finns det möjlighet för företagen att ta tillvara på affärsänglarnas egenskaper på ytterligare sätt och i så fall hur? Metod: I uppsatsen använder vi en kvalitativ metod med företagande av fallstudier. LÄS MER