Sökning: "Hollister."

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Hollister..

  1. 1. Röntgensjuksköterskans distraktionstekniker för att lindra barns ångest vid röntgenundersökningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Angelica Gissberg; Anna Hollister; [2022]
    Nyckelord :Avleda; distrahera; erfarenhet; nödsituation; omvårdnadsintervention; pediatrisk; radiologi; radiografisk undersökning; vård; ångest.;

    Sammanfattning : Inledning: Att som barn komma till röntgen kan vara både nytt och skrämmande. Miljön och personalen är främmande och i kombination med smärta kan detta skapa ångest hos barn vilket gör att de inte samarbetar på samma sätt som vuxna. LÄS MER

  2. 2. Lägg märke till varumärket : En kvantitativ undersökning kring hur varumärket Hollister jobbar med kommunikation för att stärka sitt varumärke.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lovisa Leijonklo; [2014]
    Nyckelord :Brand; Brand building; Visual communication; two-way symmetrical communication; communication channels; quantitative studie; online questionnaire survey; Hollister.; Varumärke; Varumärkesbyggande; Visuell kommunikation; Tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationskanaler; kvantitativ studie; webbenkät; Hollister.;

    Sammanfattning : The purpose of the case study is to research whether the brand Hollister can establish themselves to their target audience working with communication. To achieve the goal with the study, the following theories has been applied: brand building, visual communication, two-way symmetrical communication and communication channels. LÄS MER

  3. 3. Varumärket till er tjänst : Varumärkets roll i den värdeskapande processen utifrån ett tjänstelogiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Callermo; Anna-Clara Zell; [2013]
    Nyckelord :Hollister Co.; marknadsföring; tjänstelogik; varumärke och värdeskapande.;

    Sammanfattning : Enligt det tjänstelogiska synsättet blir upplevelsen kring ett köp allt viktigare. Samtidigt är varumärket en viktig resurs i marknadsföringsteori idag. Det saknas dock ett tydligt resonemang för hur varumärket passar in i interaktionen mellan företag och konsument. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesbyggande genom marknadskommunikation : En fallstudie av varumärket Hollister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Ekberg; Carolina Röhrl; [2011]
    Nyckelord :brand building; brand image; fashion marketing; marketing communication; store atmospherics; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study aims to describe how a company behind a well-established brand in the fashion industry has strategically chosen to communicate with their target market. Interviews with four individuals in different positions within the company have generated qualitative data, which is presented and analyzed in relation to the theoretical frame of reference in this study. LÄS MER