Sökning: "IKEA handel"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden IKEA handel.

  1. 1. Exploring the Potential of Virtual Reality Shopping for Furniture : A Comparative Study with Web-based Retail

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Ludvig Erlander Klein; [2023]
    Nyckelord :Computer science; VR; Virtual Reality; Retail; Web shopping; User Experience; UX; Furniture shopping;

    Sammanfattning : Today there are two main ways of shopping; on a website or in a physical store, and each of them comes with its own benefits and downsides. A prototype for a store in virtual reality (VR) was created to take advantage of the unique aspects of VR, it created a shopping experience that is an improvement over web stores and has some advantages over physical stores too. LÄS MER

  2. 2. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Sundström; Emma Södergren; [2021]
    Nyckelord :Last-mile delivery; large goods; delivery of large goods; transportation; transportation innovation; PESTLE; Rogers’ diffusion of innovations;

    Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER

  3. 3. E-handeln ur ett omnichannel : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Alexander Larsson; Henrik Wrede; Jennie Andersson Döme; [2021]
    Nyckelord :Omnichannel; E-commerce; Distribution-system; Order-system; Delivery-system; Omnichannel; E-handel; Distributionssystem; Ordersystem; Leveranssystem;

    Sammanfattning : Omnichannel är en term som syftar till att förtydliga kundperspektivet genom att integrera processer för ett sömlöst flöde i alla tillgängliga kanaler. Kanalerna kan bland annat vara fysiska butiker, hemsidor eller appar, där integreringen av flerkanalssystem eftersträvar en friktionsfri och en sömlös köpupplevelse. LÄS MER

  4. 4. E-handel ur ett omnichannel perspektiv : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennie Andersson Döme; Alexander Larsson; Henrik Wrede; [2021]
    Nyckelord :omnichannel e-handel distributionssystem ordersystem leveranssystem;

    Sammanfattning : Omnichannel is a term that aims to clarify the customer perspective by integrating processes so the customer can interact through all available channels seamlessly. Common channels used are such as physical stores, websites or apps, where the integration of multichannel systems strives for a friction-free and a seamless shopping experience. LÄS MER

  5. 5. När hemmet blir viktigare än någonsin : En fallstudie om IKEA:s risk- och krishantering under pandemin

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ellen Gustavsson; Oskar Spetz; [2021]
    Nyckelord :Risk; Risk Management; Crisis; Crisis Management; Business Continuity Management; Business Continuity Planning; Risk; Riskhantering; Kris; Krishantering; Business Continuity Management; Business Continuity Planning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med anledning av att externa risker är oundvikligt för företag krävs det en beredskap för mitigera och mildra dess effekter. Likväl om en risk realiseras leder det till en kris som också måste besvaras av organisationen. Detta innebär att företag måste ha utvecklade styrverktyg för att hantera detta. LÄS MER