Sökning: "Ida Wendel"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ida Wendel.
1. Sexuell hälsa, ett område för arbetsterapi? - en litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Skador och sjukdomar kan påverka den sexuella hälsan som är en stor del av många människors liv och den allmänna hälsan. Trots detta visar forskning att arbetsterapeuter undviker ämnet då de känner sig obekväma och saknar sexologisk kompetens Syfte: Syftet med litteraturstudien är att undersöka upplevelser av sexuell hälsa hos personer med sjukdom eller funktionsnedsättning ur ett arbetsterapeuteiskt perspektiv Metod: En litteraturstudie genomfördes där totalt tolv artiklar från databaserna, PubMed, CINAHL och PsycINFO inkluderades och analyserades Resultat: Resultatet presenterades under fyra stycken huvudkategorier: person, aktivitet, miljö och aktivitetsanpassing med subkategorier utifrån den arbetsterapeutiska modellen, MOHO. LÄS MER
2. Är jag för ung för att röra på mig? : En studie om yngre barns motorik ur ett förskollärarperspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Studien handlar om hur yngre barns rörelseglädje och motorik stimuleras genom planerade rörelseaktiviteter inomhus. Syftet med studien är att ta reda på hur förskollärare resonerar och förhåller sig till yngre barns rörelseglädje och motorik. LÄS MER
3. Revisorns oberoende vid fristående rådgivning : det ständiga dilemmat
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Revisorn anlitas för att ge ett oberoende yttrande som ska säkerställa pålitligheten i företagensfinansiella rapporter. Denna tilltrosskapandande effekt kan endast uppnås om revisorn görsina bedömningar och fattar beslut utan att låta sig påverkas av andra personers viljor ellerönskningar. LÄS MER
4. Corporate branding identity och det symboliska värdet av ett nationsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Frågeställning: Hur profileras ett företags corporate branding identity i reklamkampanjer till utlandet och hur stort utrymme får nationstillhörigheten i denna kontext? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur, varför och i vilken utsträckning företag använder sig av corporate branding i sin marknadsföring till utlandet, samt värdet av och i vilken utsträckning nationstillhörigheten används i det avseendet. Genomförande: Uppsatsen utgår ifrån teori omfattande traditionell marknadsföring, varumärken och reklam, nationsvarumärken och nationers image vilket relateras till corporate branding och modellen the corporate branding toolkit. LÄS MER