Sökning: "Identity 2.0"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Identity 2.0.
21. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER
22. Branding in the era of Web 2.0 : Social media as a platform for transmitting brand identity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
23. Magellan on Foursquare
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : The paper explores the rise of digital cartography and subsequently location-based services, using Foursquare as case study. In fact, the rise of smartphones and wireless technologies have made Internet ubiquitous and online services accessible from anywhere. LÄS MER
24. A New World Order: Towards the Ideal-Type of Bureaucracy 2.0
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : In the ideal-type of bureaucracy, Max Weber outlined the creation of the modern state as an iron-cage of disenchantment and quantification. This thesis updates Weber’s ideal-type on the notion that the modern nation state is declining, and the large institutions with it. LÄS MER
25. A Study on Influence of Trust, Social identity, Perceived Risk and EWOM on Consumer Decision-Making Process in the context of Social Network Sites
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : With the advent of Web 2.0 applications, social network sites enable customers to actively participate as market players and reach out to the mass population within a short span of time. The tremendous impact of the rise of social network sites not just shifted the way businesses work, it also changed the manner consumers behave. LÄS MER