Sökning: "Identity Matrix"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden Identity Matrix.

  1. 1. FINISH HEN! : En kvalitativ semiotisk analys av Mortal Kombats genusporträttering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Casper Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Gender; Fighting game; Mortal Kombat; Representation; Visual design; Stereotypes; Femininity; Masculinity; Genus; Fightingspel; Mortal Kombat; Representation; Visuell design; Stereotyper; Femininitet; Maskulinitet;

    Sammanfattning : Denna analys undersöker representationen av genus i en våldsam spelkontext i fightingspel-serien Mortal Kombat, med fokus på spel 9, 10 och 11. Genom en semiotisk bildanalys med fokus på utvalda karaktärers visuella design och förändring framkommer teman i deras relation med genus. LÄS MER

  2. 2. A narration of landscape identity with focus on people’s activities in Uppsala : case study: Luthagen, Uppsala

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hadis D. Heirati; [2023]
    Nyckelord :landscape identity; Uppsala; urban environments; machine learning; conceptual framework; landscape architecture; landscape elements; landscape attachment; Identity Weight Matrix;

    Sammanfattning : Understanding landscape identity. Through understanding the landscape identities and how residents identify their landscape, future plans can be considerably sustainable by preserving and promoting the characteristics of identity of the landscape and conducting the planned changes towards sustaining those values, meanings, and identities that are important for an integrated society. LÄS MER

  3. 3. Skadlig omtanke-En kritisk diskursanalys av Uppdrag Gransknings ”Tranståget och tonårsflickorna”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecka Lidberg Rosenlind; [2023]
    Nyckelord :“Tranståget och tonårsflickorna”; Uppdrag granskning; trans people in media; theory of representation; queer theory “Tranståget och tonårsflickorna”; transpersoner i media; representationsteori; queerteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay examines the documentary “Tranståget och Tonårsflickorna”, produced as part of the series Uppdrag granskning, a Swedish television program focused on investigative journalism. This study makes use of a critical discourse methodology with a Foucauldian and feminist starting point, adapted to audiovisual materials with inspiration from Gillian Rose´s methodological discussions. LÄS MER

  4. 4. Identification of Monoclonal Antibodies:Peptide Mass Fingerprinting (PMF) with Matrix Assisted Laser Desorption/Ionization (MALDI), Time of Flight (ToF), Mass Spectrometry (MS) and Protein Peptide Mapping (PPM) with Capillary Electrophoresis (CE)

    Master-uppsats, KTH/Proteinvetenskap

    Författare :Sofia Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Monoclonal Antibodies mAbs ; Matrix-Assisted Laser Desorption Ionization Time-of Flight Mass Spectrometry MALDI-ToF-MS ; In Source-Decay ISD ; Capillary Gel Electrophoresis CGE ; Capillary Zone Electrophoresis CZE ; Monoklonala antikroppar mAbs ; Matrix-Assisted Laser Desorption Ionization Time-of Flight Mass Spectrometry MALDI-ToF-MS ; In Source-Decay ISD ; Kapillärgelelektrofores CGE ; Kapillärzonelektrofores CZE ;

    Sammanfattning : Antalet monoklonala antikroppar som används i läkemedel ökar kraftigt. Dessa läkemedel är dyra och risken för förfalskning är stor. Behovet att utveckla en metod för snabb och precis identifiering av monoklonala antikroppar är därför brådskande. LÄS MER

  5. 5. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER