Sökning: "Individual Drivers"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden Individual Drivers.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. Venture after venture: cultivating serial entrepreneurial drive

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Daria Monshi; Anett Szabó; [2023-07-20]
    Nyckelord :serial entrepreneurs; serial entrepreneurial drivers; serial entrepreneurial motivation; serial entrepreneurial behavior; serial founder drivers; serial founder motivation; serial founder behavior;

    Sammanfattning : Given the significant economic impact of new businesses, serial entrepreneurs are a force to be reckoned with, creating numerous enterprises in succession and continually implementing new ideas that boost economic prosperity. Yet, it is unclear what drives them individually. LÄS MER

  3. 3. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Najda Gvozden; Lovisa Zetterlind; [2023]
    Nyckelord :cancel culture; social media; canceled influencers; influencer marketing; social norms; moral transgression; social justice; social identity theory; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER

  4. 4. Brunifiering av akvatiska ekosystem: En experimentell studie som undersöker tröskelvärde för predator- och bytesförhållande vid en gradient från klart till brunt vatten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Erik Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Brunifiering; tröskelvärde; födointag; predator- och bytesförhållande; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Browning of water has increased over the last couple of decades on the northern hemisphere. Research show that possible drivers for this change are land use change, climate change, increased precipitation and increased temperatures. LÄS MER

  5. 5. Koldioxidberäkningsverktyg som kan främja hållbara beteenden : Utveckling av ett användarvänligt verktyg för vägtransportens utsläpp

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emmy Lindberg; [2023]
    Nyckelord :carbon dioxide calculation; road transport; carbon literacy; sustainable behaviours; koldioxidberäkning; vägtransport; koldioxidlitteracitet; hållbara beteenden;

    Sammanfattning : Att minska koldioxidutsläppen är en av vår tids stora utmaningar. Transportsektorn bidrar till ökade växthusgaser, en tredjedel av Sveriges territoriella utsläpp kommer från inrikes transporter och vägtransport ansvarar för majoriteten av utsläppen. LÄS MER