Sökning: "Influenser marketing"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden Influenser marketing.

  1. 16. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Bryntesson; Josefine Strömberg; [2014]
    Nyckelord :Sustainable tourism; Travel organizers; Communication; Homepage; Responsibility; Hållbar turism; Researrangörer; Kommunikation; Besökshemsida; Ansvar;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER

  2. 17. Konstens influenser i dagens reklam : En kvalitativ studie av reklambilder och konstverk

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Sanna Olsson; [2009]
    Nyckelord :reklam; konst; reklambilder; konstverk; perspektivåtergivning; motiv; tekniker; bekantgörande; främmandegörande; budskapstyper; dialogisk analys; bildredigering; foto; visuell kommunikation; Honda; Chevrolet; Scrabble; McDonalds; Ramorama; Cïtroen Total; Björn Gustafsson.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Art influences in today´s advertisingimages – A qualitative study of advertisingimages and work of art Number of pages: 46 Author: Sanna Olsson Tutor: Else Nygren Course: Media and Communication Science C Period: Autumn 2009 University: Division of Media and Communication, Uppsala University Purpose: The purpose with this composition is to analyse how art has influenced todays advertising images, to see wich influences that can be descovered. Method/Material: Since this is an imageanalys the main material has been consisted of advertising images, a total of seven. LÄS MER

  3. 18. Studenter och hemförsäkringar : En studie av köpbeteende vid högskolan i Jönköping

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Klas Adolfsson; Johan Isaksson; Linus Petersson; [2007]
    Nyckelord :Students; insurances; sevice marketing; consumer behavior; Studenter; hemförsäkringar; tjänstemarknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Background and problem The Student union and Länsförsäkringar in Jönköping has an agreement that provides students at Jönköping university with subsidized insurances. The fact that none of the mentioned parties knows what the insurance market at Jönköping university actually looks like makes this an interesting field to study. LÄS MER