Sökning: "Influenser marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden Influenser marketing.

  1. 6. Leder influencer marketing till köp? : En studie från konsumentens perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sharon Arzaghi; Madeleine Holm; [2020]
    Nyckelord :Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; purchase behaviour; entertainment; extraversion; commerciality; Self-monitoring; Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; köpbeteende; underhållning; extraversion; kommersialitet; Self-monitoring;

    Sammanfattning : Since the increased popularity of social media, new marketing strategies have been developed by companies and marketers in order to advertise more effectively. This has concluded in a new marketing strategy originated from celebrity endorsement, called influencer marketing, which is implied by various brands today and often used on the social media platform Instagram. LÄS MER

  2. 7. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Henriksson; My Persson; [2020]
    Nyckelord :CRM; cause related marketing; hållbar konsumtion; millennials;

    Sammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER

  3. 8. Konsten att välja rätt influencer : En kvalitativ studie om hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Louise Strandberg; Elin Thorén; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; influencer; marknadsföring; influenser; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsten att välja rätt influencer Författare: Elin Thorén och Louise Strandberg Handledare: Navid Ghannad Examinator: Ulf Aagerup Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Internationell Marknadsföring Termin: VT 2020 Antal ord: 19 442Syfte: Syftet med denna uppsatsen är att få en bättre förståelse för hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke. Metod och material: Kvalitativ undersökning med fyra semistrukturerade intervjuer Huvudresultat: Samtliga fallföretag identifierar och väljer influencers med omsorg genom att försöka ta reda på om influencern är en bra match till deras varumärke och dess värderingar för att marknadsföringsmetoden ska ses som trovärdig. LÄS MER

  4. 9. Digital Handel : Utveckling via marknadsföring, försäljning och logistik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Andersson; Maximilian Andreasson; [2019]
    Nyckelord :Digital Handel; E-handel; M-handel; Marknadsföring; Försäljning; Logistik; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie innehåller en beskrivning av digital handel och hur utvecklingen ser ut idag. Problemen som uppstår på grund av den snabbt växande tekniken innebär att data som är relevant inom digital handel ena dagen blir irrelevant dagen därpå. LÄS MER

  5. 10. Individanpassad enligt vem? Riktad marknadsföring på Instagram ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Pedersen Steen; [2019]
    Nyckelord :Individanpassad; Reklam; Annons; Sociala Medier; Konsument; Personalized; Advertising; Social Media; Consumer; Commercial;

    Sammanfattning : Följande studie har syftat till att undersöka hur Instagrams primära användargrupp i Sverige upplever riktad marknadsföring från företag som aktivt placerar sig på Instagram. Studien har haft en kvalitativ utformning och de metoder som använts för insamlingen av data har varit sju enskilda djupintervjuer med tjejer i åldrarna 20-25 år, vilket är en del av Sveriges primära användargrupp idag. LÄS MER