Sökning: "Intern förändringsledning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Intern förändringsledning.
1. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER
2. Mänskliga och sociala framgångsfaktorer för att uppnå en positiv förändringsprocess vid införande av affärssystem : En fallstudie av en kund–systemimplementatörsrelation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Organisationer och företag arbetar dagligen med förändring av verksamheten för att hålla sig fortsatt konkurrenskraftiga. Organisationer använder idag affärssystem för att effektivisera processer och minska kostnader. LÄS MER
3. Ledning av internt förändringsarbete : En studie på ett konsultföretag
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Tidigare studier har problematiserat förändringar på företag via hur förändringsledare implementerar dem och att motvilja till förändringar finns hos de berörda. Studien i rapporten fokuserar därför på att förstå hur ett konsultbolag inom samhällsbyggnad arbetar med interna utvecklingsförändringar. LÄS MER
4. Val av affärssystem i globala verksamheter : En fallstudie av framgångsfaktorer vid val av affärssystem i två globala verksamheter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Ett affärssystem spänner över alla de kritiska funktionerna inom en verksamhet vilket innebäratt det är en betydelsefull komponent för att en organisation ska kunna bedriva sinverksamhet. Fördelarna med affärssystem är att de ska fungera som ett systemstöd förverksamheten, att den ska hjälpa till att effektivisera de dagliga administrativa rutinerna, attden ska supportera en processorienterad version av verksamheten och att den möjliggör attstandardisera processer över hela verksamheten. LÄS MER
5. Införandet av hållbarhetsredovisning som startpunkt för att främja hållbarhetsarbete –En fallstudie av ett företag inom el-, mekanik- och energibranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Det har införts ett lagkrav gällande företag av en viss storlek som innebär att de från och med verksamhetsåret 2017 behöver upprätta en hållbarhetsredovisning. Företag som innan ej upprättat hållbarhetsredovisning behöver nu göra det. LÄS MER