Sökning: "Intern marknadsföring"
Visar resultat 26 - 30 av 213 uppsatser innehållade orden Intern marknadsföring.
26. Sponsring inom idrotten : En kvalitativ studie om hur företag värdesätter sponsring av idrottsrörelsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sponsring har historiskt sett genomgått en rad förändringar i takt med den ökade kommersialiseringen och globaliseringen av samhället. Från att till en början vara mer av välgörande mening krävs det numera tydliga krav på motprestation för att kallas sponsring. LÄS MER
27. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER
28. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER
29. Konsulters identifiering med organisationen : En kvalitativ studie om hur organisationsidentitet kan marknadsföras internt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konsultbranschen är en växande marknad där konkurrensen ökar i takt med att personalomsättningen även ökar. Detta innebär ökade krav på konsultorganisationer och hur de hanterar sina anställda med syftet att hålla dem lojala. LÄS MER
30. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER