Sökning: "Intern marknadsföring"

Visar resultat 26 - 30 av 213 uppsatser innehållade orden Intern marknadsföring.

  1. 26. Sponsring inom idrotten : En kvalitativ studie om hur företag värdesätter sponsring av idrottsrörelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :August Wiklund; Erik Rydén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sponsring har historiskt sett genomgått en rad förändringar i takt med den ökade kommersialiseringen och globaliseringen av samhället. Från att till en början vara mer av välgörande mening krävs det numera tydliga krav på motprestation för att kallas sponsring. LÄS MER

  2. 27. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Schön; Irma Leijon; [2018]
    Nyckelord :Företagskultur; företagsidentitet; teamwork; varumärkesidentitet; decentralisering; intern Employer Branding; extern Employer Branding; implementering av intern Employer Branding; värderingar; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER

  3. 28. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  4. 29. Konsulters identifiering med organisationen : En kvalitativ studie om hur organisationsidentitet kan marknadsföras internt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergström; Annelie Pull; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsultbranschen är en växande marknad där konkurrensen ökar i takt med att personalomsättningen även ökar. Detta innebär ökade krav på konsultorganisationer och hur de hanterar sina anställda med syftet att hålla dem lojala. LÄS MER

  5. 30. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Lisa Johansson; Hanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; Attracting and Retaining; Internal Marketing.; Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; attrahera och behålla; intern marknadsföring.;

    Sammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER