Sökning: "Internwebb"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Internwebb.

  1. 1. Ett intranät i tiden : Kan ett intranät i en kommun spelifieras, vad är viktigast för användarna?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Anna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Intranet; Internal web; The digital workplace; Gamification; Public sector; Municipal Intranet; Case Studies; UX; User Experience; Intranät; Internwebb; Den digitala arbetsplatsen; spelifiering; offentlig sektor; kommunalt intranät; fallstudie; användarnytta; UX; användarupplevelse;

    Sammanfattning : The research conducted in this study aims to answer if it would be possible to gamify an Intranet for a Municipality (Ekerö Municipality in Sweden) and it also investigates what usability needs are the most important to meet. The study is based on Delone and McLean's IS success model. LÄS MER

  2. 2. Struktur på den digitala arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap

    Författare :Victor Gregebo; Jonas Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Intranät; Internwebb; Informationsklassificering; Kommunikationsstrategi; Den digitala arbetsplatsen; Social Collaboration; Kunskapsbank; Informationshantering;

    Sammanfattning : Begreppet den digitala arbetsplatsen kan ses som ett samlingsnamn för alla de verktyg och IT-system som används i det digitala arbetet. På den digitala arbetsplatsen behövs en intern kommunikationsstrategi för hur information ska hanteras för att effektivisera arbetet samt för att få en struktur i de digitala verktygen. LÄS MER

  3. 3. Kunddriven supportverksamhet

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Agneta Olander; Emelie Seidl; [2013-07-30]
    Nyckelord :B2B; community-driven support; IFS; internwebb; ISC; kunddriven support; OpenIFS; organisationer; sociala media; Web 2.0; ärendehanteringssystem;

    Sammanfattning : Sociala media utgör idag en allt större del av organisationer och företag, oavsett om det gäller området B2B (Business to business) eller B2C (Business to consumer). Att använda sig av sociala medier har blivit en självklarhet för många företag inom framförallt B2C-segmentet. I studien undersöktes attityder kring Web 2. LÄS MER