Sökning: "Jakob Sjöström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jakob Sjöström.

  1. 1. Varning för konkurs! : En kartläggning av anmärkningar i svenska revisionsberättelser och deras koppling till att förutspå konkurser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Ohlsson; Jakob Sjöström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Revisionsberättelserna har kritiserats för att inte vara användarvänliga för de intressenter som tar del av dem. 2010 gav Europeiska kommissionen ut en grönbok som kritiserade såväl revisionsbranschen som revisionsberättelserna ur flera perspektiv. Detta ledde fram till ett nytt direktiv 2014 som byggde vidare på ISA 570. LÄS MER

  2. 2. Ambulanssjukvård på plats : Karaktäristika av de patienter som lämnas hemma av ambulansen och sjuksköterskans råd

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Jakob Dahr; Linnea Sjöström; [2019]
    Nyckelord :vårdnivå; vårdinsats på plats; lämna hemma; delaktighet; sjuksköterska; rådgivning; ambulans; ambulanssjuksköterska;

    Sammanfattning : Att vårda patienterna på plats innebär att sjuksköterskan som träffar patienten gör en bedömning av dennes tillstånd, och avgör därefter en lämplig vårdnivå i samråd med patienten. Denna vårdnivå kan bland annat vara primärvård eller egenvård som patienten utför i hemmet. LÄS MER

  3. 3. ”de 20 sista metrarna” - vilka faktorer leder fram till att slut i hyllan uppstår i butik?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katarina Sjöström; Jakob Redlund; [2010]
    Nyckelord :slut i hyllan out of stock; efficient consumer response; lean production; värdekedja; supply chain management; quick response technologies; planogram; egna varumärken; dagligvaruhandel; detaljhandel; retail; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel/Beskrivning: ”de 20 sista metrarna” - vilka faktorer leder fram till att slut i hyllan uppstår i butik? ”… en kvalitativ studie om samverkan, relationer och förutsättningar hos och mellan ledande kedjor samt leverantörer inom dagligvarubranschen…” Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera orsaker som ger upphov i slut i hyllan och vilka konsekvenser problemet leder fram till för slutkonsumenten, leverantör och kedja. Forskningsfråga: Varför uppstår slut i hyllan i butik? Metod: Vi har utfört en kvalitativ studie med det som bäst kan liknas en induktiv ansats. LÄS MER