Sökning: "Jan Ross"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jan Ross.

  1. 1. Ready to talk Kakao? The Role of Customer Engagement in Multi-Sided Platforms : On the Pioneering Example of KakaoTalk

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jan Christian Okel; Honga Ross; [2018]
    Nyckelord :customer engagement; multi-sided platforms; nomological network; antecedents; relationship commitment; user loyalty;

    Sammanfattning : Background: In the advent of multi-sided platforms defying traditional business models, sustaining long-term scale and success of platforms remains a great challenge to date. At the same time, customer engagement prevails as a superior factor enhancing customer loyalty in the current relationship marketing theory. LÄS MER

  2. 2. A Crude Awakening: Hedging Exposure in the Global Airline Industry

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Isabella Ross; Johan Ytterfors; [2016]
    Nyckelord :risk management; airline industry; financial hedging; operational hedging; operational efficiency;

    Sammanfattning : The fear of high prices and volatility in the price of jet fuel, provides strong justification for airlines to hedge their risk as a means of migrating their exposure to price fluctuations. We determine the effectiveness of financial and operational hedging among European and U.S. airlines. LÄS MER

  3. 3. Penningtvätt - bankens ansvar enligt EU:s tredje penningtvättsdirektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maria Bach-Arvidsson; [2008]
    Nyckelord :Bankrätt; Straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Banker har stor riskexponering för penningtvätt, då de tillhandahåller tjänster för nyttjande av betalsystem och erbjuder tjänster för penningtransaktioner. Penningtvätt innebär ett förfarande där pengar och egendom som härrör från brott, samt värdet av de brottsligt åtkomna medlen, omvandlas till legala pengar med konsekvensen att brottsligheten döljs. LÄS MER

  4. 4. Konsult - Klient relationer i kunskapsföretag: En fallstudie på Deloitte & Touche

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Ross; Maria Axelsson; Jan Ivandi; Isabel Ballin; [2003]
    Nyckelord :konsult; klient; kunskapsföretag; interaktion; relation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka ett antal nyckelbegrepp och betydelsen av dessa i interaktionen mellan konsult och klient. Nyckelbegreppen är förtroende, osäkerhet respektive säkerhet, roller och prioriteringar i relationen mellan konsult och klient. LÄS MER