Sökning: "Jessica Molin"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jessica Molin.
1. Hur skapas positiva platsambassadörer av invånare? : En dynamisk modell
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Title: How to create positive place ambassadors? Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration Authors: Helena Green & Jessica Olsson Supervisor: Jonas Molin & Lars-Johan Åge Examiner: Maria Fregidou-Malama Date: May 2020 Aim: The aim of the study is to understand and investigate how residents can become positive place ambassadors for their place of residence. This by researching which factors that can contribute to developing positive ambassadorship of residents in a city and how the interaction between these factors relates and connects. LÄS MER
2. Attityd till individuell lönesättning : Har self-efficacy och självskattad prestationsnivå en inverkan?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Inom den offentliga sektorn har individuell lönesättning blivit ett vanligare tillvägagångsätt för att öka anställdas prestationsnivå. Även tro på den egna förmågan har en betydande roll för hur arbetsgivare bör hantera sin anställda vid lönesättning. LÄS MER
3. Riskfaktorer för postoperativa sårinfektioner : - en litteraturgenomgång
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Varje år genomförs miljoner operationer världen över. Cirka 500 000 av dessa patienter drabbas av en postoperativ sårinfektion. Detta leder till ett lidande för patienten, längre vårdtider och ökade kostnader för alla inblandade. LÄS MER
4. Youbranding - The marketing strategy of replacing the corporate brand name with personal names.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The importance of obtaining and retaining loyal customers, instead of attracting as many customers as possible, is and always has been a constant struggle among businesses. New marketing strategies are utilized in order to attract attention and to differentiate the brand from the competition. LÄS MER