Sökning: "Joakim Gustafsson"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Joakim Gustafsson.
21. Omröstningar på nätet – när publiken själv får delta : En studie av dagspressens innehåll
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : When the Internet was established in the early 1990`s the daily press got a new market to act on. Contacts with readers was strengthened through the internet and as the years went by interactivity became increasingly important – both for editorial and audience. One of the most common and most accessible forms of interaction is polls. LÄS MER
22. Momentum under different market climates: Evidence from the South African market
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : In this study, we examine the existence and persistence of return momentum in the South African market between March 1995 and December 2009. We investigate three different momentum strategies, and examine their risk-return relationship under different market climates. LÄS MER
23. Hur kan produktplacering stärka varumärkeskapitalet
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Produktplacering utvecklades som marknadsföringsform under 1920-30 talet inom amerikansk film. Från början var det ett sätt för lågbudgeterade filmer att slippa köpa in rekvisita till filmerna. LÄS MER
24. Piratkrig i medierna : En beskrivande studie om dagstidningars bevakning av Ipred‐debatten
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : På senare år har debatten kring fildelning accelererat. I maj månad 2004 fastställdes ett EU-direktiv som avsåg att skärpa lagstiftningen kring upphovsrättsskyddat material. LÄS MER
25. Dominerande affärsmodeller inom området informationssäkerhet
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Computers together with Internet have been growing enormously, during the last decade and the area of information technology has been growing in the same speed. As long as the surrounding environment evolves, the business models must within the IT-area, keep the same pace. LÄS MER