Sökning: "Johanna Johnsson"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden Johanna Johnsson.
21. En skolgård för alla? : en kvalitativ studie om elever och lärares tankarkring den fysiska aktiviteten på skolgården
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka hurvida skolgården användes av elever med hänsyn till fysisk aktivitet och lek. Vi ville även försöka synliggöra vilka fenomen som låg till grund för hur eleverna använde skolgården samt att få förståelse för hur lärare och elever tänkte kring sin skolgård. LÄS MER
22. The Duality of the Railway in E. Nesbit’s The Railway Children: How the Trains Represent Two Opposing Aspects of the Children’s Lives
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : .... LÄS MER
23. Producing on Real Demand - In a High Efficient Industry
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The production philosophy at Tetra Pak Japan is make-to-order. Although, in reality it is more make-to-stock due to the current pricing structure based on discounts for large volume orders. As a result, the inventory levels are high and the responsiveness towards customer demand is limited. LÄS MER
24. Producing on Real Demand - In a High Efficient Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Producing on Real Demand – In a High Efficient Industry Authors: Johanna Eckerwall and Andreas Johnsson Tutors: Jens Hultman -Assistant Professor, Department of Business Administration,Lund School of Economics and Management Aki Matsuzaki-Business Control Manager, Supply Chain Division, Tetra Pak Japan Bertil Nilsson-Adjunct Assistant Professor, Department of Industrial Management and Logistics, Lund Institute of Technology Background: The production philosophy at Tetra Pak Japan is make-to-order. Although, inreality it is more make-to-stock due to the current pricing structure based on discounts for large volume orders. LÄS MER
25. Pedagogers syn på individualisering : på vilket sätt arbetar pedagoger för att individualisera i ämnet svenska, årskurs 4-5?
Kandidat-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Lärare ska i sin undervisning se till varje elevs behov, förutsättningar och intressen så att varje elev möts på sin kunskapsnivå och får den uppmuntran, hjälp och det stöd som krävs för att tillägna sig kunskap. Alla elever är olika och behöver därför olika metoder och inlärningstid. LÄS MER