Sökning: "Johanna ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden Johanna ekonomi.
1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
2. På språng med digitala verktyg!
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur fritidspersonal1 uttrycker att de arbetar med digitala verktyg i samspel med fysisk aktivitet. Varför studien är relevant att utföra beror på den begränsade mängd forskning som bedrivits tidigare. LÄS MER
3. Exploring Momentum: The Hidden Drivers of Stock Returns in the Nordic Market
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the relationship between price momentum, earnings momentum, and stock returns in the Nordic region by examining the risk-adjusted performance measures of various momentum strategy portfolios. Inspired by Novy-Marx's 2015 theory that momentum in firm fundamentals explains the performance of price momentum strategies, this study seeks to provide deeper insights into momentum drivers and their implications for investment professionals. LÄS MER
4. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER
5. Diskriminering på grund av religion eller annan trosuppfattning vid anställningsförfarande
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER