Sökning: "Josefine Erlandsson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Josefine Erlandsson.
1. ”Egentligen är det mest upp till oss vuxna att man hela tiden är medveten om att behandla lika” : En intervjustudie om pedagogers erfarenheter kring jämställdhetsarbetet i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Studien handlar om jämställdhetsarbetet i förskolan. Då jämställdhet är ett ämne som är brett och där pedagoger har olika synsätt kan det skapa svårigheter att föra jämställdhetsarbete framåt. Fokus ligger på att studera hur pedagoger upplever jämställdhetsarbetet i förskolan. LÄS MER
2. Integrationsarbete inom Svenska kyrkan i Lund - En kvalitativ studie av språkcaféverksamheten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this study is to do a qualitative investigation of a language café in the setting of the Swedish church in Lund. The aim is to find out how the process of integration is perceived by the migrants and the volunteers and if there is a qualitative difference between opinions on goals, determinant factors, result, and context. LÄS MER
3. Språket i läroböcker i matematik : En textanalytisk studie av läroböcker i ämnet matematik på gymnasial nivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att genom textanalys granska språket i tre valda läroböcker inomämnet matematik, på gymnasial nivå, med tonvikt på deras läsbarhet. De tre valdaläroböckerna, Matematik 4000 Kurs C Blå, Matematik från A till E. LÄS MER
4. Nyhetens behag: En kvantitativ studie av möjligheter och risker med produktplacering på modebloggar
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The advantages with product placement in blogs compared to traditional media is shown in earlier empirical findings where consumers found blog posts more credible and informative than a corresponding article in a web paper. It can therefore be argued that the informal structure and personal tonality of the blog reinforces the effects of product placement on brand attitude and intention to buy as the consumer has no persuasion knowledge and does not detect the rewriting of the product as commercial. LÄS MER