Sökning: "KAMPANJ EFFEKT"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden KAMPANJ EFFEKT.
11. "Ett varuhus för alla" : En studie om Åhléns kampanj Nordiska toner ur ett mångfaldsperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Med bakgrund i den samhällsrelaterade frågan kring vem som får synas i svensk reklam syftar denna studie till att ta en närmare titt på det svenska företaget Åhléns kommunikation. Studien syftar specifikt till att undersöka om och hur Åhléns kampanj Nordiska toner representerar värden av mångfald i avseende att bidra med insikten av vikten av ett mångfaldsperspektiv i strategiska marknadsaktiviteter. LÄS MER
12. Analys och utvärdering av kampanjers förmåga att förändra beteende - En studie av sju avfallsförebyggande kampanjer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : För att upprätthålla vår höga levnadsstandard och ha möjlighet att fortsätta utveckla vårt samhälle måste vi lära oss att hantera våra resurser på ett hållbart sätt. På kommunnivå kan man arbeta med detta genom att arbeta avfallsförbyggande. LÄS MER
13. Köttfri Kommunikation : En studie av den digitala kommunikationen i kampanjen Meat Free Monday
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna studie har genomförts för att undersöka hur Meat Free Mondays kampanj för att minska människors köttkonsumtion representerar och presenterar relevanta frågor om miljö och hälsa i delar av deras externa kommunikation. Syftet har varit att se hur miljö- och hälsofrågorna presenteras och representeras i Meat Free Mondays digitala kommunikation via videoklipp och delar av hemsidan. LÄS MER
14. Att bluffa till sig tillit : En kandidatuppsats om marknadsföring genom PR-bluffar och dess effekter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen ämnar studera effekterna av att använda sig av en viss typ av PR i marknadsföring. En aktuell debatt i media idag diskuterar huruvida man får luras i PR eller inte och i och med detta har vissa kampanjer kallats för bland annat PR-bluffar, kuppar och fejk-PR. LÄS MER
15. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER