Sökning: "KAMPANJ EFFEKT"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden KAMPANJ EFFEKT.

  1. 6. Celebrity Endorsements effekt på glokaliseringsstrategi En fallstudie på Volvo Cars kampanj: Made by Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Malmborg; Walther Wittboldt- Sjögren; [2018-02-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Gyllander; Elin Mörsare; [2018]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; Gerillakampanj; Kampanj; Marknadsföring; Varumärke; Visuell identitet; Design; Koncept; Kanaloberoende marknadsföring;

    Sammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar “buzz”, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER

  3. 8. Läkning av sockerbetor i fält efter frost : en fallstudie på Hviderup 2016

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Anders Mårtensson; [2017]
    Nyckelord :sockerbetor; lagring; frost; upptagning; läkning;

    Sammanfattning : Sockerbetsodlingen i Sverige utsätts för stora prövningar på grund av det hårda vinterklimatet som kan råda i de norra delarna i Europa. Alla betor från ca 35 000 hektar processas på sockerbruket i Örtofta, vilket är beläget i mellersta delarna av Skåne. LÄS MER

  4. 9. Förväntar sig konsumenter att handla på realisation och kampanj? : En kvantitativ studie av konsumenters förväntningar på pris i en era av e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Regina Nilsson; Axel Wängberg; [2017]
    Nyckelord :förväntningar; e-handel; köpbeslutsprocessen; realisationer; kampanjer; klädbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens läge råder det hög konkurrens i klädbranschen och det är svårt att planera kollektioner då vädret har varit svårt att förutspå. En bidragande orsak till den höga konkurrensen i branschen är internethandelns framväxt. År för år växer internethandeln och kläder är en av de största varugrupperna. LÄS MER

  5. 10. Optimala inköpsstrategier för ett förändrat köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gustav Kibe; Louice Silvärn; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; prissättning; inköpsstrategier; lågkonjunktur; realisation; kampanj; mervärde;

    Sammanfattning : Idag råder ett förändrat köpbeteende hos konsumenter där de är medvetna om att de kan und-vika att betala fullpris för en produkt om de avvaktar ett tag. Detaljhandeln erbjuder ständigt möjligheter att handla till reducerat pris i form av realisationer, kampanjer och andra erbju-danden. LÄS MER