Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Influence of Brand Equity and Brand Identity on Brand Extension Strategies

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för innovations-, entreprenörskaps- och lärandeforskning (CIEL)

    Författare :Katja Hein; Deike Bode; [2015]
    Nyckelord :brand extension; brand extension strategies; parent brand; brand management; brand equity; brand identity; brand concepts; FMCG; line extension; vertical line extension; category extension;

    Sammanfattning : The times of following a ‘one brand – one product’ strategy have long past. Nowadays, firms are increasingly recognizing the true value of their brands and are starting to use these as a source of competitive advantage. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie av missbrukarens vardag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Fredrik Hein; Katja Glaas; [2007]
    Nyckelord :Social omsorgsvetenskap;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en induktiv kvalitativ studie som baseras på sex intervjuer med personer som har egen erfarenhet av livet med missbruksproblematik. Intervjuerna har genomförts med en intervjuguide som ram för att hålla frågorna så öppna som möjligt. Intervjumaterialet har bearbetats genom tematisk analys. LÄS MER