Sökning: "vertical line extension"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vertical line extension.

  1. 1. Product Line Extension in an Online Environment

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Bjarke; Madeleine Hultin; [2017]
    Nyckelord :product line extension; assortment variety; assortment complexity; brand quality perception; online marketing;

    Sammanfattning : Previous research has shown that a more varied assortment does not only increase sales by satisfying consumer preferences but also by gaining more attention due to increased shelf space. Product line extensions are therefore not solely of importance when it comes to aiming for a high actual variety in the assortment, but also when aiming to increase the visual size of the assortment. LÄS MER

  2. 2. Progressiva glasögons inverkan på huvudposition hos bildskärmsanvändare

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Eli Lindergård; Mathias Månbris; [2017]
    Nyckelord :Forward head posture; head extension; VDU; musculoskeletal disorders; natural working environment; Framskjuten huvudposition; huvudextension; VDU; muskuloskeletala besvär; naturlig arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrund Muskuloskeletala besvär i nacke och skuldra är vanligt förekommande arbetsrelaterade sjukdomar bland bildskärmsarbetare. Detta orsakar individuellt lidande med stora kostnader för samhället i storleksordningen 0. LÄS MER

  3. 3. The Influence of Brand Equity and Brand Identity on Brand Extension Strategies

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för innovations-, entreprenörskaps- och lärandeforskning (CIEL)

    Författare :Katja Hein; Deike Bode; [2015]
    Nyckelord :brand extension; brand extension strategies; parent brand; brand management; brand equity; brand identity; brand concepts; FMCG; line extension; vertical line extension; category extension;

    Sammanfattning : The times of following a ‘one brand – one product’ strategy have long past. Nowadays, firms are increasingly recognizing the true value of their brands and are starting to use these as a source of competitive advantage. LÄS MER

  4. 4. Hidden Within : A metro station and a bus terminal in Nacka

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Veronica Bröderman Skeppe; [2013]
    Nyckelord :Metro Station; Bus Terminal; Nacka; Landscape; Composite; Landscape Envelope; cnc-mill; excavating;

    Sammanfattning : This diploma project is about the relationship between building and ground. My interest has been in an excavating process in which landscape and architecture is treated in the same manner. With this I want to achieve an ambiguous and a non-hierarchic relationship between ground and building. LÄS MER

  5. 5. Prestigens inverkan på vertikala brand extensions för högteknologiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Olausson; Mattias Johansson; [2011]
    Nyckelord :Varumärken; Högteknologi; Prestige; Line Extensions; Påverkan; Konsumenters uppfattning; Varumärkeskapital; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Det är idag vanligt med företag som använder sitt befintliga varumärke för att nå nya målgrupper för att öka sin lönsamhet. Ett sätt att göra detta är att introducera produkter i en ny prisklass, en så kallad vertikal brand extension. LÄS MER