Sökning: "Kenza Blogg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kenza Blogg.

  1. 1. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  2. 2. Mode på nätet : En studie om hur nätbutiker marknadsför sig genom bloggar och andra sociala medier

    Kandidat-uppsats, Centrum för modevetenskap; Institutionen för mediestudier

    Författare :Mary Shokry Rizk; [2013]
    Nyckelord :Blogg; modeblogg; modesystem; bloggare; Kenza; Nelly; konsumtion; marknadsföring; nätbutik;

    Sammanfattning : This thesis examines how online fashion retailers utilize blogs and other social media in their marketing process. The study is focused on internet retailer Nelly and how they make use of fashion blogger Kenza in their marketing. LÄS MER

  3. 3. Personliga varumärken i bloggar - Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sig själva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sigsjälva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Tina Dolk; [2010]
    Nyckelord :bloggar; Isabella Löwengrip; Kenza Zouiten; personliga varumärken; blogginnehåll;

    Sammanfattning : Titel: Personliga varumärken i bloggar Författare: Tina Dolk Handledare: Margaretha Rönnberg, Högskolan i Gävle Kurs: C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap C, Högskolan i Gävle Nyckelord: modebloggar, blogginnehåll, personliga varumärken Problem: Modebloggar har fått stor genomslagskraft de senaste åren i Sverige. De unga tjejerna som driver dessa populära bloggar betraktas som kändisar. LÄS MER

  4. 4. Mest och minst kommenterat : vad skapar motivation att kommentera ett blogginlägg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sofia Jonsson; [2009]
    Nyckelord :Rhetoric; weblogs; blogs; comments; Kenza; narrative; reception theory; address; Retorik; bloggar; dagboksbloggar; kommentarer; Kenza; narrativ; reception theory; tilltal;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker varför vissa blogginlägg får många kommentarer jämfört med mindre kommenterade blogginlägg. Utgångspunkten är att undersöka en dagboksblogg skriven av en tonårig kvinna, då det finns förhållandevis lite forskning inom detta specifika område. LÄS MER