Sökning: "Key Performance Indicator KPI"

Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden Key Performance Indicator KPI.

  1. 6. Monitoring Sustainability Performance during the Use Phase of Product-Service Systems

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Matilda Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Product-Service System PSS ; Sustainable Business Model; Use Phase; Assessment and Monitoring; Key Performance Indicators KPIs ; Produkttjänstsystem PSS ; Hållbar affärsmodell; Användningsfas; Bedömning och Kontroll; Nyckeltal KPI:er ;

    Sammanfattning : Circular economy (CE) is widely seen as a potential solution to negative impacts caused by thelinear economy; however, companies must integrate CE principles into the business modeldeeper to achieve sustainable development. The Product-Service System (PSS) businessmodel is a potential solution to the superficial implementation of CE due to shifting the focusto delivering functionality rather than ownership. LÄS MER

  2. 7. Analysis of Performance Parameters for Service Assurance in Radio Access Networks

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Daryell Raymat; Mohammed Chaker; [2023]
    Nyckelord :Key performance indicator in networks; python; data visualisation; cellular network; self-health care; machine learning; Telenor; parameter analysis.; Nyckelprestandaindikator i nätverk; python; datavisualisering; mobilnätverk; själv-hälsovård; maskininlärning; Telenor; parameteranalys.;

    Sammanfattning : During the thesis project, an evaluation tool was developed for Telenor. This tool identifies the most reliable cell within a site based on its standard deviation and systematically ranks the performance of each cell using key performance indicators (KPIs). LÄS MER

  3. 8. Development of a Machine Learning Survival Analysis Pipeline with Explainable AI for Analyzing the Complexity of ED Crowding : Using Real World Data collected from a Swedish Emergency Department

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Tobias Haraldsson; [2023]
    Nyckelord :SHAP; Explainable AI; Survival Analysis; LOS; Machine Learning; ED Crowding; SHAP; Förklarbar AI; Överlevnadsanalys; LOS; Maskininlärning; Överbelastning på Akuten;

    Sammanfattning : One of the biggest challenges in healthcare is Emergency Department (ED)crowding which creates high constraints on the whole healthcare system aswell as the resources within and can be the cause of many adverse events.Is is a well known problem were a lot of research has been done and a lotof solutions has been proposed, yet the problem still stands unsolved. LÄS MER

  4. 9. Exploring Alarm Data for Improved Return Prediction in Radios : A Study on Imbalanced Data Classification

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Sofia Färenmark; [2023]
    Nyckelord :Imbalanced data classification; LASSO; Boruta; SVM; RFC; neural network; decision tree; AUC; AUPRC;

    Sammanfattning : The global tech company Ericsson has been tracking the return rate of their products for over 30 years, using it as a key performance indicator (KPI). These KPIs play a critical role in making sound business decisions, identifying areas for improvement, and planning. LÄS MER

  5. 10. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mohammad Almasri; Kevin Hewer; Albin Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Profitability; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ; Digital marknadsföring; Lönsamhet; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ;

    Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER