Sökning: "Actual self-image"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Actual self-image.
1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER
2. Försvarspolitisk frigörelse från det kalla kriget : – En analys av Sveriges försvars- och säkerhetspolitikfrån kalla kriget till idag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to analyze accounts of presented narratives in defense bills and any changes to them over time regarding Sweden's defense. Design / Method: A descriptive study was designed. LÄS MER
3. Försvarspolitisk frigörelse från det kalla kriget : – En analys av Sveriges försvars- och säkerhetspolitik från kalla kriget till idag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to analyze accounts of presented narratives in defense bills and any changes to them over time regarding Sweden's defense. Design / Method: A descriptive study was designed. LÄS MER
4. Försäljning viktigare än välmående? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing på Instagram påverkar unga kvinnors köpintentioner och självbild.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of the study is to gain a greater understanding of how young women's self-image is affected by exposure to influencer marketing on Instagram. Also, the purpose is to explore how the impact of influencer marketing on self-image contradicts to the purpose of increasing the consumer's purchase intentions. LÄS MER
5. ”Att kunna säga att det här är min expertis. Jag kan detta. Det här kan inte ni.” - En kvalitativ intervjustudie med kuratorer och övrig vårdpersonal på LARO-mottagningar om deras uppfattningar av kuratorns roll och det kurativa arbetet.
Magister-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of the study is to study the self-image of OST (opioid substitution therapy) -counselor’s and perception of their work in relation to how the healthcare professionals perceives the counselor’s role, in order to contribute to increased understanding of possible knowledge gaps and difficulties which may limit the counselors ability to perform her job or hence the use of her competence to the fullest within the treatment program. The study is based on a qualitative approach as I have collected data through eight semi-structured interviews with both counselor’s and other healthcare professionals from four different drug-assisted opioid treatment clinics in Skåne. LÄS MER