Sökning: "Kreativ Process pedagogik"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Kreativ Process pedagogik.
11. Kreativ frågeställning i slöjdens teoretiska delar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I detta arbete studeras ett försök att formulera frågemallar för reflektionsarbete i ämnet slöjd enligt Kreativ Frågeställning, ett moment ur en metod kallad LIP, LösningsInriktad Pedagogik. Detta för att ge eleverna förutsättningar att med metodens processfrågor (öppna frågor) kunna reflektera över hela slöjdprocessen och nyvunna kunskaper. LÄS MER
12. Barnens illustrationer : speglar det omkringliggande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets syfte är att undersöka barnens samspel under bildskapande tillfällen och forskningsfrågan lyder; Hur samspelar barnen med varandra då de bildskapar gemensamt? Bildskapandet är en stor del av förskoleklassens vardag, så stor att det ibland kallas för att ”jobba” och det bör därför uppmärksammas. Tidigare forskning visar att flickor och pojkars bildskapande skiljer sig åt och att barnens bilder kan ge indikationer för hur långt barnet kommit i sin utveckling. LÄS MER
13. Elevrekrytering? - Tre kontrabaslärares tankar kring barns och ungdomars första tid på musik och kulturskolor.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Student recruitment? - Three teachers? thoughts concerning children's first experiences in municipal arts and music schools. The aim of this thesis is to explore three teacher' experiences of recruitment of students to arts and music schools. LÄS MER
14. Kreativitet och undervisningsmetoder - om rutiner och kaos inom institutioners ramar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Sammanfattning Detta arbete handlar om att kritiskt belysa de aspekter av undervisning som är centrala för mig som pedagog. Som lärare vill jag nå fram till eleven, jag vill att eleven ska ha möjligheten att vara kreativ och att få uppleva det tillstånd som kallas flow. LÄS MER