Sökning: "Kreativ Process pedagogik"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Kreativ Process pedagogik.

  1. 6. Transformation från A till B : Vad sker i processen mellan förväntningar och insikt? En studie i musikalisk kreativ transformation

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Johanna Severinsson; [2018]
    Nyckelord :Creative processes; musical creation; truth; hermaneutik; transformation; Kreativa processer; musikaliskt skapande; sanning; hermaneutik; transformation;

    Sammanfattning : The purpose of the essay is to find an understanding of people's experiences of musical creation. How do we experience creative creation? What is happening in the process? Who decides what is music? Through observations and interviews I have analyzed the concepts that emerge when my informants talk about a creative process. LÄS MER

  2. 7. Arrangering för vokalgrupp

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Evelina Landh; [2018]
    Nyckelord :vokalgrupp; a cappella; arrangering; körarrangering; gospel;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att synliggöra processen vid arrangerandet av en låt för vokalgrupp i den afroamerikanska genren. Bland annat musikteoriprofessorn Roine Janssons idéer om vokalgruppsarrangering, The Real Groups- och Trey McLaughlins vokalgruppsarrangemang har inspirerat detta arbete. LÄS MER

  3. 8. En bild säger mer än tusen ord : En undersökning av bildens roll i berättandet av en designprocess

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studies

    Författare :Åsa Persson; [2016]
    Nyckelord :Möbeldesign; illustration; bildens betydelse; kreativ pedagogik; bildens berättelse;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete vill jag ta reda på hur en designprocess kan dokumenteras med hjälp av tecknade bilder och vilken betydelse bilden har för berättandet av en kreativ process.  Jag kommer undersöka min designprocess och utifrån den göra en fysisk handbok för åskådaren. LÄS MER

  4. 9. En tredelad arbetsmodell för att möjliggöra en utvecklad samverkan mellan förskola och hemmet : - Temaarbete, IKT – hemsida och dialogcafé

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Eriksson; Ellinor Löfving; [2014]
    Nyckelord :Tredelad arbetsmodell; IKT; barnperspektiv; samverkan; kommunikation;

    Sammanfattning : Detta är en rapport där arbetsprocessen för utformandet av en tredelad arbetsmodell beskrivs, vars syfte är att möjliggöra en utvecklad samverkan mellan förskola och hemmet. Barnperspektiv och samverkan ska ligga som grund för de tre delarna som är: temaarbete, IKT – hemsida och dialogcafé. De tre delarna bildar tillsammans en helhet. LÄS MER

  5. 10. Den normkritiska föreställningen – hur görs den?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Brita Björs; [2014]
    Nyckelord :normkritisk pedagogik; normer; sexualitet; identitet; projekt; projektledning; process; föreställning; samtal; musik som medel; aktionsforskning.; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hur iscensätter man en föreställning och ett samtal om sexualitet och normkritik med musik som medel? I denna aktionsforskningsstudie har jag fördjupat mig i arbetet kring en kreativ process, nämligen utvecklingsarbetet av The Erotica Project – Våga! som en produktion för högstadiet och gymnasiet som bygger på frågor om sexualitet och normkritik. Konceptet består av en föreställning med efterföljande samtal samt ett inspirationsmaterial. LÄS MER