Sökning: "Läromedel och metoder för andraspråksinlärning :"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Läromedel och metoder för andraspråksinlärning :.
1. Comics in Education; Can Comics Facilitate Reading Comprehension for ESL learners
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Följande kunskapsöversikt ämnar att undersöka effekten serietidningsliknande läsmaterial har på läsförståelsen hos andraspråksinlärare av Engelska. För att undersöka detta formulerades följande forskningsfråga: I vilken mån kan serietidningsliknande material påverka läsförståelsen hon andraspråksinlärare av Engelska? En prototypisk definition av serietidningar (Mayer, 2007) användes för att tillåta denna kunskapsöversikt att använda både studier som använde serietidningar och studier som använde seriestrippar som läsmaterial. LÄS MER
2. Läromedel och metoder för andraspråksinlärning : En undersökning om hur läromede används vid skrivinlärning hos elever med ett annat modersmål
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This research aims to find out how a small sized school in western Sweden, where the experience regarding second language students is not very high, accept the challenge to find and use teaching methods adapted to the students. It will investigate what specific methods or theaching materials are used and why they have been chosen, all this with a focus on literacy learning. LÄS MER
3. Det andra språket : En analys av svensk grammatik och form i två läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka presentationer av grammatik i två läromedel i svenska som andraspråk. Grammatik har här avgränsats till att handla om ordklasser, då detta är en av de grammatiska delar som ofta ingår i grammatikundervisning. LÄS MER
4. Språket i skolan : Lärobokstexter och konkretiseringar av ämnesinnehåll inom ämnet historia
L2-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur lärare hanterar elevers svårigheter med skolspråket inom ämnet historia, och på vilket sätt lärarna konkretiserar ämnesinnehållet för elever med svårigheter att hantera skolspråket. Vilka metoder använder lärarna för att konkretisera sitt ämne för elever som har svårt att ta till sig skolspråket? Uppsatsen är en kvalitativ studie i form av intervjuer, samt en inledande textanalys av några textstycken ur en lärobok i historia. LÄS MER