Sökning: "Laborativt material"
Visar resultat 36 - 40 av 299 uppsatser innehållade orden Laborativt material.
36. Laborativt material och flerspråkiga elevers lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Denna litteraturstudie undersöker hur användandet av laborativt material kan stödja flerspråkiga elevers lärande i matematik i F-9. Det växande antalet flerspråkiga elever i dagens Sverige ställer stora krav på lärarens pedagogiska och praktiska kunskaper. LÄS MER
37. Laborativt material? : Hur lärare på lågstadiet beskriver att de använder laborativt material vid bråkundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Bråk har visat sig vara ett svårt ämne i matematikundervisningen där många elever saknar grundläggande kunskaper inom området. Flera forskningsstudier har visat att lärares användning av laborativt material kan stödja elevernas begreppsbildning i bråkundervisningen. LÄS MER
38. Lärares användning av laborativt material i undervisning om tal i bråkform : En studie om vad som anses vara avgörande för att laborativt material ska gynna undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Svenska elevers kunskaper om tal i bråkform är bristfälliga vilket har framkommit i TIMSS resultatrapport från 2015. Samtidigt är flera forskare eniga om att laborativt material kan gynna elevernas kunskaper inom tal i bråkform. LÄS MER
39. Upptäck matematiken! : En systematisk litteraturstudie om huruvida användning av laborativt material påverkar elevers förståelse inom taluppfattning, i förskoleklass och årskurs 1–3.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : I denna systematiska litteraturstudie presenteras det laborativa materialets betydelse vad gäller lågstadieelevers förståelse av matematikområdet taluppfattning. Taluppfattning anses vara en fundamental del för elevers fortsatta matematikutveckling. Studiens fokus kommer att behandla området naturliga tal. LÄS MER
40. Matematiska svårigheter för elever i årskurs 1–3 : En kvalitaitv studie om lärares erfarenheter kring elever med matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna uppsats handlar om vilka matematiksvårigheter elever i årskurs 1–3 visar och hur lärare stödjer elever med matematiksvårigheter i undervisningen. Syftet med denna studie är att fördjupa våra kunskaper om hur lärare inom årskurserna 1–3 arbetar med elever som har matematiksvårigheter. LÄS MER