Sökning: "Lansering"

Visar resultat 21 - 25 av 180 uppsatser innehållade ordet Lansering.

  1. 21. Insamling och användning av data för vidareutveckling av spel : Med fokus på multiplayer datorspel

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Robert Bunea; Kajsa Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :Further Development; Game Development; Data collection; online multiplayer games; Incremental Innovation; Agile Development; Vidareutveckling; Spelutveckling; Datainsamling; Onlinemultiplayerspel; Inkrementell Innovation; Agil Utveckling;

    Sammanfattning : Digitala spel har blivit ett allt vanligare sätt för underhållning, där industrin har sett en stor ökning av användare, vilket har stor sannolikhet att fortsätta även i framtiden. Dessa spel har ökat i komplexitet i takt med den teknologiska utvecklingen från 90-talet tills idag, där Internet har haft stor påverkan och introducerat nya möjligheter. LÄS MER

  2. 22. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  3. 23. Affärsmodeller mot tjänsteinfusion : För att underlätta lansering av digitala verktyg, öka konkurrenskraft och främja hållbarhet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Eleonora Berglund; Malin Lindersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility and customers' needs are contributing factors to the driving force behind companies' investments in technological innovation, which creates a demand for complex business models. Business model innovation and servitization has long been acknowledged for its financial and environmental benefits. LÄS MER

  4. 24. Säkerhet och effektivitet av hormonella preventivmedel för män

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Felicia Ahlström; [2021]
    Nyckelord :Hormonella preventivmedel män; Nes-T-gel; 11β-MNTDC; DMAU; TU NET-EN;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hormonella preventiva läkemedel för män är idag inte tillgängliga på marknaden, de enda tillgängliga preventivmedlen för manligt bruk är i dagsläget kondom och vasektomi som båda är icke-hormonella. Utbudet till kvinnor är desto fler, det första hormonella preventivmedlet till kvinnor godkändes redan på 1960-talet. LÄS MER

  5. 25. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Björn Kristjansson; Oscar Mellbourn; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; genus; feministisk teori; idrott; ingroup; outgroup; socialsemiotik; UEFA; Social Sciences;

    Sammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER