Sökning: "Learning platform"

Visar resultat 6 - 10 av 507 uppsatser innehållade orden Learning platform.

  1. 6. Skadligt innehåll på nätet - Toxiskt språk på TikTok

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Linn Wester; Elin Stenvall; [2024]
    Nyckelord :TikTok; Machine Learning; Natural Language Processing; Toxic language; TikTok; Maskininlärning; Natural Language Processing; Toxiskt språk;

    Sammanfattning : Toxiskt språk på internet och det som ofta i vardagliga termer benämns som näthat innefattar kränkningar, hot och stötande språk. Toxiskt språk är särskilt märkbart på sociala medier. Det går att upptäcka toxiskt språk på internet med hjälp av maskininlärning som automatiskt känner igen typiska särdrag för toxiskt språk. LÄS MER

  2. 7. Populärvetenskap mellan fakta, narrativ och  desinformation : Diskursiva praktiker för ”science myth debunking” på Tiktok

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lotten Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Science communication; Science and society; Tiktok; Disinformation; Science myth debunking; Networked publics; Media materialism;

    Sammanfattning : The overall aim of this study is to contribute to the understanding of how a pervasive digitalization and mediatization takes part in shaping and reshaping the relations between science and society and popular understanding of scientific epistemologies. In recent years, the prevalence of disinformation, fake news and conspiracy theories together with suggestions on how to combat this have come to characterize general discourses on knowledge, science, truth and digital media. LÄS MER

  3. 8. CHATBOT TO SUPPORT LEARNING AMONG NEWCOMERS IN CITIZEN SCIENCE

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Tran Thanh Phong Trang; [2023-10-23]
    Nyckelord :Citizen Science; Chatbot; Learning engagement;

    Sammanfattning : Purpose: Citizen Science (CS) can be defined as the intentional involvement of the public as volunteers in scientific activities or research. Participation in CS can be described as a learning process, but long-term engagement of volunteers is hard to sustain. LÄS MER

  4. 9. Examing the role of platformbased learning in tertiary education system in Ghana. Lessions from COVID-19

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Robert Mensah Ofori; [2023-06-19]
    Nyckelord :Platform-based learning; COVID-19; UTAUT theory; tertiary institution; Ghana education system;

    Sammanfattning : Aim: This study examines the role of platform-based teaching and learning in the Ghana tertiary educational system. This study focuses on the lessons from COVID-19 pandemic and explores measures to make platform-based learning sustainable. LÄS MER

  5. 10. Digital skills challenges and opportunities for digitally under-resourced primary schools in Zambia: an exploratory study.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :James Vwavwa Sikalima; [2023-03-21]
    Nyckelord :Digital Skills; Digital Devices;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the research was to propose a design of a digital learning platform that creates opportunities for digital learning in digitally underresourced primary schools in Zambia. Theory: Activity theory anchored on five principles of activity systems, inclusivity, historicity, use of contradictions, and mutual changes encompassed the theoretical framework for this thesis. LÄS MER