Sökning: "Limited Editions"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Limited Editions.
1. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER
2. The Art of Scarcity
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this paper is to explore the phenomenon of scarcity in branding within the fashion industry. Secondly, the aim is to show how fashion brands can utilize scarcity as a branding tool to transform products into luxury collector’s fashion items. The research shows that there are several connections between the presented cases. LÄS MER
3. Are limited editions limited to products?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The aim of this paper is to explore whether service can be implemented as limited edition in order to strengthen the brand and to drive business. Methodology/Approach: This research is based on a qualitative approach with a multi case study analyzing Visit Sweden, Finnair and Lund University. LÄS MER
4. Jeg ved jo godt, at de ikke tror jeg findes – Et kvalitativt interviewstudie om queerpersoner i fertilitetsbehandling
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Et kvalitativt interviewstudie som undersøger queer- og LGBTQ+ personers møde med det danske sundhedssystem i forbindelse med fertilitetsbehandling. Eksamensprojekt i sexologi 30 højskolepoint. Malmø Universitet: Fakulteten för hälsa och samhälle, Institutionen för sexologistudier, 2019. LÄS MER
5. Läroböcker i en digital värld : En komparativ läroboksanalys av analoga och digitala läroböcker iskolämnet historia
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Textbooks are published both as traditional books and as digital books. The digital format allows textbooks to have a richer content of media and functions, whereas traditional textbooks are limited to what you can print on a piece of paper. LÄS MER