Sökning: "Lindex"
Visar resultat 16 - 20 av 110 uppsatser innehållade ordet Lindex.
16. Den feministiska reklamen som stereotypiserar : En semiotisk bildanalys av representationen av kvinnor i Lindex och Victoria’s Secrets reklam
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Advertising constantly surrounds us in different ways and it affects us in our everyday lives. The underwear industry has often been criticized for sexist and excluding advertisements and women has often been depicted in a stereotyped way. LÄS MER
17. “Confidence for every body”? : En studie av kvinnors mottagande av två kroppspositiva reklamfilmer från KappAhl och Lindex
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In light of the recent trend of body positive advertisements, the question arises if they are having the positive outcome intended. The purpose of this study is to investigate how women create meaning in relation to two recently launched body positive commercials from KappAhl and Lindex. LÄS MER
18. Att skapa shoppingupplevelser: Mall för planering av butiksevent hos ett modeföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring och upplevelsebaserad marknadsföring i form av event är en kommunikationsform som används allt mer av företag. Butiksevent är en typ av event som hålls för att stärka varumärkesidentiteten genom att samla målgruppen i butiken och erbjuda unika upplevelser till kunden. LÄS MER
19. Den hållbara trenden: Lindex & Your Smart Wardrobe – en visuell analys om ett klädföretags visuella kommunikation kring hållbart mode
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Grafiska designers har ett ansvar när det kommer till framtagande avklädföretags hållbarhetsprofil. Uppsatsen syftar till att undersökaklädföretaget Lindex visuella kommunikation kring hållbart mode och omden kan anses strategiskt motsägelsefull. LÄS MER
20. Draw me like one of your french girls : En uppsats om porträtteringen av kvinnor i svenska modeföretags reklamfilmer
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur kvinnor porträtteras utifrån ett genusperspektiv i reklamfilmer från svenska modeföretag. Urvalet består av tre reklamfilmer med flest visningar på youtube från tre stora svenska modeföretag. I studien har vi genom vårt urval kommit fram till att undersöka Filippa K, Kappahl och Lindex. LÄS MER