Sökning: "Lindex"

Visar resultat 16 - 20 av 110 uppsatser innehållade ordet Lindex.

  1. 16. Den feministiska reklamen som stereotypiserar : En semiotisk bildanalys av representationen av kvinnor i Lindex och Victoria’s Secrets reklam

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johanna Selin; Jennifer Sellman; [2020]
    Nyckelord :advertising; stereotypes; feminism; representation; semiotics; Lindex; Victoria s Secret; stereotyper; feminism; reklam; representation; semiotik; Lindex; Victoria s Secret;

    Sammanfattning : Advertising constantly surrounds us in different ways and it affects us in our everyday lives. The underwear industry has often been criticized for sexist and excluding advertisements and women has often been depicted in a stereotyped way. LÄS MER

  2. 17. “Confidence for every body”? : En studie av kvinnors mottagande av två kroppspositiva reklamfilmer från KappAhl och Lindex

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Jorunn Lindström; Emilia Mancuso; [2020]
    Nyckelord :body positive advertisements; media reception; objectification; commodity feminism; the ideal body;

    Sammanfattning : In light of the recent trend of body positive advertisements, the question arises if they are having the positive outcome intended. The purpose of this study is to investigate how women create meaning in relation to two recently launched body positive commercials from KappAhl and Lindex. LÄS MER

  3. 18. Att skapa shoppingupplevelser: Mall för planering av butiksevent hos ett modeföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Love Hagald; [2020]
    Nyckelord :Eventplanering; event marketing; upplevelsebaserad marknadsföring; planeringsmall; event; butiksevent;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring och upplevelsebaserad marknadsföring i form av event är en kommunikationsform som används allt mer av företag. Butiksevent är en typ av event som hålls för att stärka varumärkesidentiteten genom att samla målgruppen i butiken och erbjuda unika upplevelser till kunden. LÄS MER

  4. 19. Den hållbara trenden: Lindex & Your Smart Wardrobe – en visuell analys om ett klädföretags visuella kommunikation kring hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ida Ginman; [2020]
    Nyckelord :grafisk design; hållbart mode; klädindustrin; grönmålning; grön kapitalism; visuell analys; diskursanalys;

    Sammanfattning : Grafiska designers har ett ansvar när det kommer till framtagande avklädföretags hållbarhetsprofil. Uppsatsen syftar till att undersökaklädföretaget Lindex visuella kommunikation kring hållbart mode och omden kan anses strategiskt motsägelsefull. LÄS MER

  5. 20. Draw me like one of your french girls : En uppsats om porträtteringen av kvinnor i svenska modeföretags reklamfilmer

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Kajsa Holten; Elin Aller; [2019]
    Nyckelord :Genusperspektiv; Porträttering; Reklam; Mode;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur kvinnor porträtteras utifrån ett genusperspektiv i reklamfilmer från svenska modeföretag. Urvalet består av tre reklamfilmer med flest visningar på youtube från tre stora svenska modeföretag. I studien har vi genom vårt urval kommit fram till att undersöka Filippa K, Kappahl och Lindex. LÄS MER