Sökning: "Line Malmberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Line Malmberg.
1. Washing efficiency in the pulp mill : An evaluation of the washing efficiency in SCA Munksund's pulp mill
Master-uppsats, KTH/Fiber- och polymerteknologiSammanfattning : Munksunds pappersbruk är ett integrerat massa- och pappersbruk som består av två fiberlinjer, en barr- och en lövlinje där båda kokarna är kontinuerliga med efterföljande tvättsteg. En kartering av COD (eng. Chemical Oxygen Demand) och natrium utfördes för båda linjerna för att utvärdera tvätteffektiviteten. LÄS MER
2. Marina ekosystemtjänster för Hav i balans samt levande kust och skärgård : En kvalitativ analys av lokal förvaltning av Höga Kusten och Sankt Anna-Missjö
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MiljövetenskapSammanfattning : Östersjön omfattas av en stor mångfald marina ekosystemtjänster som livnär närliggande samhällen. Deras funktion är hotad av en mängd terrestra och akvatiska aktiviteter som har förorenat havet, vilket kräver en långsiktig hållbar förvaltning. LÄS MER
3. Gas turbine health assessment during startup and run down using a transient model
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : För att drift av gasturbiner inte ska vara allt för dyrt läggs det mycket energi på smarta lösningar när det kommer till övervakning av gasturbiner. Syftet är att undvika oplanerade stopp genom att kunna ta välinformerade beslut för att kunna genomföra förebyggande underhåll på maskiner. LÄS MER
4. The Sky is the Limit - En studie av vertikal förtätning och dess projektpåverkande faktorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Sverige präglas idag av en stark urbaniseringstrend, där inflyttning främst sker till våra tre storstadsregioner. Ett problem som försvårar urbaniseringen är att utbudet av bostäder inte möter den stora efterfrågan som uppstått. Byggbar mark i centrala lägen betraktas dessutom ofta som fullt ianspråktagen. LÄS MER
5. Achieving front-line employee’s satisfaction through Internal marketing in service organizations; A case of SEB bank.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Problem definition: In service organizations, front-line employees are considered to be the primary element when providing the organization’s services as they interact directly with customers and influence their perception of service quality. In other words, if the front-line employees are satisfied they will deliver the organization’s services in the best way which will directly lead to customer satisfaction. LÄS MER