Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Differentierad undervisning för att stimulera matematiskt särbegåvade elever : En studie om matematiklärares anpassningar för att tillgodose matematiskt särbegåvade elevers utveckling i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Maja Krämer; [2020]
    Nyckelord :Anpassning; differentiering; matematiska förmågor; särbegåvning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om hur matematiklärare i årskurs 4-6 beskriver att de anpassar sin undervisning för att ge matematiskt särbegåvade elever de förutsättningar som de behöver för att utvecklas i matematikämnet. Studien består av ostrukturerade kvalitativa intervjuer genomförda med fem verksamma lärare i matematik i årskurs 4-6. LÄS MER

  2. 2. Att anpassa undervisningen för matematiskt särbegåvade elever : En kvalitativ intervjustudie om verksamma lärares arbetssätt för att tillgodose matematiskt särbegåvade elevers utveckling i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Maja Krämer; [2019]
    Nyckelord :Särbegåvning; högpresterande; stimulans av elever; differentiering; matematik; årskurs 4-6;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att klargöra hur verksamma lärare i matematikämnet i årskurs 4-6 anpassar sin undervisning för att ge de matematiskt särbegåvade eleverna den stimulans de behöver. Undersökningen består av ostrukturerade kvalitativa intervjuer genomförda med verksamma lärare i matematik ... LÄS MER