Sökning: "Malcolm Cronhamn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Malcolm Cronhamn.

  1. 1. Vad fan är hög standard?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Malcolm Cronhamn; [2012]
    Nyckelord :Social status; Skoda; Symbolisk kommunikation; Mercedes; Skrytkonsumtion; Marknadsföring; Målgrupper; Social Sciences;

    Sammanfattning : Människor med liknande former av social status tenderar vanligen att föredra liknande produkter. Denna uppsats behandlar utifrån en kvalitativ ansats marknadsföringsmaterial gjort av Mercedes och Skoda. Mercedes marknadsför sig genom att framhäva bilen som en statussymbol. LÄS MER

  2. 2. "Är jag verkligen så här desperat?" - en studie av unga människors attityd mot Internetdejting

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linamaria Isabella Hagström; Malcolm Cronhamn; [2011]
    Nyckelord :internetdejting; dejtingsidor; virtual community; konsumtionssamhälle; komunikationssyfte; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Författare: Linamaria Hagström och Malcolm Cronhamn Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap Nyckelord: Internetdejting, dejtingsidor, kommunikationssyfte, virtual community och konsumtionssamhälle Även om Internet är ett relativt nytt fenomen har det integrerats och blivit en stor del av människornas vardagliga liv. Internet rymmer många olika funktioner och tjänster och en av dessa är Internetdejting. LÄS MER

  3. 3. Veckans matinköp, bara ett klick iväg – En studie av konsumentens syn på e-handel med livsmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Rosenqvist; Malcolm Cronhamn; Joakim Elmblad; [2010]
    Nyckelord :Online Grocery Shopping OGS ; E-handel; Livsmedel; Tjänstekvalitet; Servicekvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera och lyfta fram relevanta faktorer som är avgörande för framgångsrik e-handel med livsmedel på den svenska konsumentmarknaden. Metod: Studien har antagit både en kvalitativ och kvantitativ ansats. LÄS MER