Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Främling, vad döljer du för mig? : En kvantitativ studie om förtroende inom virtuella team kopplat till demografiska faktorer och dess innebörd för organisationen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mardin Sheikhani; Johan Juhlin; Malin Mårtens; [2020]
    Nyckelord :Virtuella team; Förtroende; Digitalisering;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur ser individens förtroende till medarbetarna inom virtuella team ut och är det beroende av demografiska faktorer?  Vilka centrala aspekter behöver organisationer ta hänsyn till givet den uppmätta nivån av förtroende?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om demografiska faktorer påverkar individens förtroende till medarbetare i ett virtuellt team. Studiens fokus ligger på att ta reda på till vilken grad individer tror att de kommer kunna känna förtroende till sina medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Varför gör de inte som de säger? - En kvalitativ studie kring gapet mellan gröna konsumenters attityder och köpbeteende gentemot miljömässigt hållbara kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Jacobsson; Tilda Juhlin; Kristina Pålsson; [2018]
    Nyckelord :Miljömässig hållbarhet; Attitude-behaviour gap; Grön konsument; Grön marknadsföring; Klädbranschen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att undersöka orsakerna till gapet mellan konsumenters positiva attityder till att handla miljömässigt hållbara kläder och deras icke-miljövänliga köpbeetende, för att öka förståelsen kring gapets uppkomst. I vårt resultat kunde vi identifiera att en viktig orsak till gapet är att konsumenter även upplever ett gap hos företagen. LÄS MER

  3. 3. Som komplement - men aldrig för att ersätta : En kvalitativ studie om socialsekreterares syn på kommunikation med klienter via digitala verktyg.

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Stina Juhlin; Malin Tisell; [2018]
    Nyckelord :Socialtjänsten; utredning; kommunikation; digitala verktyg; professionsetik; IKT;

    Sammanfattning : Internet har blivit en stor del av människors vardag och för vissa till och med ett oersättligt medel för social samvaro. I och med denna digitala utveckling ställs det ökade krav på landets socialtjänster att vara en del av utvecklingen, då klienterna efterfrågar nya sätt att komma i kontakt med dem på. LÄS MER

  4. 4. Alla kan sjunga, det låter lite olika bara : En kvalitativ undersökning av åtta förskollärares uppfattningar om sin musikaliska kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Julia Åström; Malin Juhlin; [2018]
    Nyckelord :musik; musikalisk kompetens; didaktiskt redskap; förskollärarutbildning;

    Sammanfattning : Det finns mycket att vinna med att arbeta med musik i förskolan. Forskare menar dock att förskollärares osäkerhet och bristande musikaliska kompetens kan leda till att musik prioriteras bort i förskolan. LÄS MER