Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ljudböcker i klassrummet : Elevers inställning och upplevelse av att lyssna på ljudböcker

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Lopion; Isolde Lyckeståhl; [2019]
    Nyckelord :ljudbok; uppläsningssätt; undervisning; pedagogik; digitala verktyg; bildanalys;

    Sammanfattning : Detta forskningsarbete fokuserar på elevernas inställning och upplevelse till att använda ljudböcker i klassrummet, böcker nu förtiden är inte bara analoga utan även digitala. De tre böcker som användes i denna forskning läses upp på tre olika vis, talsyntes (datorröst), författar- (vanlig uppläsning) och skådespelaruppläsning (dramatisk uppläsning). LÄS MER

  2. 2. Högläsning : en kunskapsöversikt om hur högläsningen påverkar elevers språkinlärning och intresse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Lopion; Isolde Lyckeståhl; [2018]
    Nyckelord :Högläsning; pedagogik; språk inlärning; intresse; böcker; litteratur; klassrumsmiljö; planering; litteraturpedagogik;

    Sammanfattning : Högläsning i klassrummen ter sig olika beroende på pedagogen, klassrumsmiljön och eleverna. Syftet med denna kunskapsöversikt är att göra en analys av artiklar för att se vad forskningen säger kring elevernas inlärning av språk och intresse för böcker vid högläsning. LÄS MER