Sökning: "Malin klasson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Malin klasson.
1. Se om din hund har varit en Good Boy med hjälp av glanceable feedback : En designforskning för att implementera glanceable feedback I aktivitetsenheter för hundar
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för design; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka hur glanceable feedback kan implementeras i aktivitetsenheter för hundar för att skapa en bättre användarupplevelse och minska den teknologiska störningen i kommunikationen mellan människa och hund. Tidigare studier visar att utvecklingen hos aktivitetsenheter för hundar är långt ifrån lika framgångsrik jämfört med den för aktivitetsenheter för människor (Ramokapane, van der Linden & Zamansky, 2019; Väätäjä et al. LÄS MER
2. Upplevelsen av att vara anhörigvårdare till personer med Alzheimers sjukdom. : en litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Vid Alzheimers sjukdom försämras de kognitiva funktionerna vilket innebär svåra psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Det finns inget botemedel för Alzheimers sjukdom och dess sjukdomsförlopp är långdraget med upp till 10–15 år och leder sedermera att personen avlider. LÄS MER
3. Trafiksäkerhetsanalys i utvalda kommuner med STRADA som verktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : .... LÄS MER
4. Undervisning utanför klassrummet i de samhällsorienterande ämnena : Med fokus på naturen som lärandemiljö.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : .... LÄS MER
5. "Att läsa är väl läsning" : En studie om läs och skrivinlärning i årskurs 2 och 3
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur lärare arbetar med läs- och skrivinlärning i årskurs 2 och 3. Mer ingående studerades vad som sker i klassrummet och hur lärarna undervisar i läs- och skrivundervisning. Vi har använt oss av en kvalitativ undersökning som bygger på videoobservationer. LÄS MER