Sökning: "Marknadskommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 569 uppsatser innehållade ordet Marknadskommunikation.
16. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER
17. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER
18. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER
19. “Let me De-influence you” : En kvalitativ studie av fenomenet De-influencing på TikTok
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : I dagens samhälle bidrar influencers till den köphets och konsumtionskultur som råder på sociala medier. Som en protest mot detta uppkom fenomenet de-influencing på sociala plattformar i början av 2023. De-influencing fördömer konsumtionskulturen och sägs vara en motreaktion på traditionell influencer marketing. LÄS MER
20. Protein <3 Gymjunkies : En undersökning om hur formspråk i marknadsföring av proteinpulver kan speglas på vegoprodukter för att nå nya målgrupper
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay is a visual analysis of the marketing of protein powder by six Swedish actors and three foreign ones that sell protein powder. The essay explores which different idioms and attributes are used in images through a quantitative content analysis and then a qualitative semiotic analysis. LÄS MER