Sökning: "Marlene Värnik"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marlene Värnik.

  1. 1. Manliga respektive kvinnliga artister på Instagram : En bildsemiotisk analys av Nause samt Rebecca & Fiona

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Kristin Svensson; Marlene Värnik; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; nya medier; Instagram; marknadskommunikation; varumärke; artist; musikbransch; genus; bildsemiotik;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats avhandlar hur manliga respektive kvinnliga artistgrupper bygger upp sina varumärken på det sociala mediet Instagram. Vi har tittat närmare på hur två artistgrupper kommunicerar genom de bilder som har postats på deras Instagram-konto. De två artistgrupper vi har undersökt är svenska Nause samt Rebecca & Fiona. LÄS MER

  2. 2. Filmer vår tids reklampelare?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sofia Olsson Alvebro; Marlene Värnik; [2013]
    Nyckelord :kulturindustri; kommersialisering; produktplacering; marknadsföring; filmreklam; publik; film; James Bond; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Inom film och TV branschen har begreppet produktplacering existerat i flera årtionden och har fungerat som en effektiv marknadsföringsmetod för företag som velat göra reklam för sina produkter och tjänster. Syftet med produktplacering är att konsumenter ska uppfatta det kommersiella budskapet utan att vara medvetna om vad de utsätts för. LÄS MER