Sökning: "Max Holmqvist"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Max Holmqvist.
1. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER
2. Improving House Price Prediction Models: Exploring the Impact of Macroeconomic Features
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates if house price prediction models perform better when adding macroe- conomic features to a data set with only house-specific features. Previous research has shown that tree-based models perform well when predicting house prices, especially the algorithms random forest and XGBoost. LÄS MER
3. Sjuksköterskans arbetsmiljö på akutmottagning : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Akutmottagningar behöver vara utformade för att kunna erbjuda en varierad patientgrupp akut vård. Arbetet på en akutmottagning karakteriseras av teamwork där sjuksköterskan förväntas kunna handla snabbt och kombinera omvårdnadsarbetet med medicinska och administrativa arbetsuppgifter. LÄS MER
4. Capturing Detailed Hand Motion Using the Kinect Sensor and Max-Sum Belief Propagation
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTHSammanfattning : Recent research indicates that several neurological diseases that affect motor functions could be diagnosed using analysis of detailed arm and hand motion. This analysis has earlier been carried out manually by looking for certain mo- tion patterns in patients and animals performing a skilled reaching task. LÄS MER
5. Corporate Social Responsibility: Time to grow up! - En studie om hur företag kommunicerar CSR
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att kritiskt granska huruvida kommunikationsteorier som finns idag är användbara för företag som tillämpar CSR och kommunicerar detta med sina intressenter. Under arbetets gång utvecklades ett andra syfte, vilket är att peka på fenomen som kräver utveckling och skapande av idéer och begrepp som kan öka förståelsen för hur man kommunicerar CSR. LÄS MER