Sökning: "Mediedesign"

Visar resultat 1 - 5 av 464 uppsatser innehållade ordet Mediedesign.

  1. 1. När det omöjliga blir möjligt, Visuella Effekter

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Nathalie Larsen; Jesper Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Visuella effekter; Film; Compositing; Chroma key;

    Sammanfattning : Abstrakt Detta kandidatarbete handlar om visuella effekter inom film och dess utveckling genom åren. Visuella effekter har öppnat en ny värld för filmskapandet då man kan skapa i princip vad som helst vilket gör att det omöjliga helt plötsligt blir möjligt, på filmduken. LÄS MER

  2. 2. Vems plats är det? En studie om medborgarinflytande i den svenska planeringsprocessen

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Henrik Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Platsberättelser; Medborgardeltagande; Mindscape; Narrativ; Karlskrona;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som mål att identifiera en problematik gällande medborgarinflytandet i den svenska planeringsprocessen genom att undersöka vilka gruppers berättelser, bilder och föreställningar om Staden som väljs ut att bli representativa. Arbetet har utifrån detta konstruerat ett teoretiskt ramverk där adekvata begrepp definieras och förklaras. LÄS MER

  3. 3. Samrådet som beslutsunderlag, Påverkar samrådet beslutsunderlaget i detaljplaneprocessen?

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Maria Ibohm; [2013]
    Nyckelord :fysisk planering; samråd; medborgardeltagande; detaljplaneprocessen; Plan- och bygglagen;

    Sammanfattning : Samrådet i detaljplaneprocessen är det lagstadgade tillfället för medborgarna att påverka planprocessen. Samrådet syftar till att "… få fram ett så bra beslutsunderlag som möjligt och att ge möjlighet till insyn och påverkan" (PBL 5 kap 12§). LÄS MER

  4. 4. On Brands and How They Are Adapted to Today’s Market

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Damian Goreczny; [2013]
    Nyckelord :Brand Identity; Branding; Marketing; Advertising; New Consumer;

    Sammanfattning : The main focus of this thesis is to study the efforts that marketers, companies, PR1- and advertising agencies are making in order to successfully evolve their brands in order to adapt them into today’s market. Today’s market is driven by the new consumer which is very different from its predecessor; consumers from just two decades ago. LÄS MER

  5. 5. Glappet mellan samhällets aktörer och individen : en fallstudie av hyrcykelsystemet Styr & Ställ

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Sofia Hjort; [2013]
    Nyckelord :Färdmedelsval; färdmedel; cykelplaneringsåtgärder; hyrcykelsystem; fysisk planering; Styr Ställ; Göteborg;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete syftar till att studera glappet mellan samhällets aktörers mål och de yttre förutsättningar och attityder som individens färdmedelsval påverkas av. Fokus ligger på hur glappet mellan samhällets aktörer och individens färdmedelsval avseende cykling kan förminskas genom förändringar av ett befintligt hyrcykelsystem. LÄS MER