Sökning: "Milic"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet Milic.
11. Skype i hem- och skolmiljö - En fallstudie om Skypekommunikation mellan ett barn med Downs syndrom och hans familjemedlemmar
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : ABSTRAKTMilic Pavlovic, Ljiljana (2012). Skype i hem och skolmiljö. En fallstudie om Skypekommunikation mellan ett barn med Downs syndrom och hans familjemedlemmar. (Skype at home and in school environment. LÄS MER
12. Nytta och etik med E-Government
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Idag erbjuder Internet väldigt stora möjligheter för allmänheten. Medborgare kan hålla sig uppdaterade om vad som händer i landet och i omvärlden, de kan ta hand om sina angelägenheter via elektroniska tjänster och hålla kontakten med sina vänner via sociala medier. LÄS MER
13. Reviderade räkenskapers betydelse för bankers kreditgivningsprocess?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : In 1983 Sweden passed a law stating that all limited liability companies are to be included into a mandatory auditing system. According to the EEC, courts fourth amendment, each country has the right to decide whether to exclude a mandatory auditing system for smaller companies. LÄS MER
14. Hållbar utveckling – nya dimensioner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Diskussionen och arbetet för hållbar utveckling är ett högaktuellt och omdebatterat ämne. Skolmyndigheterna anser emellertid att hållbar utveckling bör vara ett centralt begrepp i skolverksamheten och därför menar vi att det är viktigt att undersöka hur man i skolan använder sig av och förhåller sig till hållbar utveckling. LÄS MER
15. Lärarnas arbete med den tidiga läs- och skrivutvecklingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka på vilket sätt beskrivningar från relevant litteratur om holistisk syn på lärande, funktionaliserad undervisning, tematiskt arbetssätt och vikten av meningsfulla sammanhang stämmer överens med det praktiska arbetet i klassrummen med den tidiga läs- och skrivutvecklingen, både som lärare upplever att de gör och det faktiska arbete som jag observerar. Mitt arbete består av observationer och kvalitativa intervjuer. LÄS MER