Sökning: "Monster Spelare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Monster Spelare.

  1. 1. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Greta Hassler; Vilma Kingsepp; [2023]
    Nyckelord :Hybrid games; board games; game design; design patterns; Hybridspel; brädspel; speldesign; designmönster;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Covid-19-pandemins påverkan på herrallsvenskan. Enstudie om hemmaplansfördel mellan säsongerna2018-2021.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Lukas Larsson; [2022]
    Nyckelord :covid-19; home ground advantage; the Swedish top male football league; travel effects; crowd effects.; covid-19; hemmaplansfördel; herrallsvenskan; reseffekter; publikeffekten.;

    Sammanfattning : Påverkade covid-19-pandemin fotbollsallsvenskan för herrar i Sverige? Vad hände när matcherna spelades utan publik? I detta examensarbete undersöks bland annat fenomenet hemmaplansfördel med tanke på covid-19-pandemin. Syftet med arbetet är att studera och analysera hur hemmaplansfördelen, antal gjorda mål, antalet varnade och utvisade spelare i herrallsvenskan har förändrats mellan säsongerna 2018, 2019, 2020 och 2021 med tanke på covid-19-pandemin. LÄS MER

  3. 3. Distortion In Horror

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Nils Ryborg; Carolin Svensson; [2014]
    Nyckelord :Distortion; Uncanny; Horror; Fear; Video Games;

    Sammanfattning : The mainstream videogame horror industry features a great deal of monsters and/or weapons. Is there a way to avoid this and still create a game that instils fear in its player? We delved in to the discussion revolving around the ‘Uncanny Valley’ phenomena in order to find the answer to that question. LÄS MER

  4. 4. MMORPG & färdighetsbaserade lootsystem : Real-cash i en virtuell värld?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Magnus Söderberg; [2010]
    Nyckelord :Real cash economy; game design; lootsystem; MMORPG; Entropia Universe; Dataspelsutveckling; speldesign; real-cash; lootsystem; MMORPG; Entropia Universe; RCE;

    Sammanfattning : Massiva multispelar onlinerollspel (MMORPG) är idag en välutvecklad industri. Det finns även ett fåtal vars ekonomi och loot är baserade på riktiga pengar. Loot är de föremål en spelare kan erhålla genom att t.ex. LÄS MER

  5. 5. Fantasy War Game : Spelmotor i PHP

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ämnesavdelningen för datavetenskap

    Författare :Tommy Wedin; [2009]
    Nyckelord :php; spelmotor; spel; konfliktspel; webbspel; game; casual game;

    Sammanfattning : Fantasy War Game är en spelmotor gjort i PHP med inslag av Java. Själva striden är uppbyggd med objektorienterad programmeringsmetodik. Spelet är ett textbaserat rollspel i high fantasy-miljö. Sidan är ett interaktivt konfliktspel där spelarna kan utveckla sitt gäng, slåss mot monster eller andra spelare. LÄS MER