Sökning: "Native annonser"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Native annonser.
1. ETT NÖDVÄNDIGT ONT
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Every day we are exposed to a large amount of advertisements. As social media has become an important part of many people's lives, advertising on these platforms has also become important for advertisers and major sources of income for the companies behind the social media. LÄS MER
2. Annonsspårning för digitala medier : En systemjämförelse för uppföljning av annonskonvertering hos Facebook-annonser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Facebook is today the biggest ads platform in the world. This makes it strategi- cally smart for companies to run their ads on the platform. To follow up the result from these ads is an important part for the companies to know if the target audience is the right one. LÄS MER
3. ”Mode är pleasure och nyheter fakta” : En metodtriangulerad studie av relationen mellan publikens förtroende och journalistiska genrer i förhållande till användandet av advertorials
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Livsstilsjournalistik, och mer specifikt modejournalistik, har länge varit en vit fläck på den vetenskapliga kartan. Detta relativt outforskade område, som utgör en stor del av den svenska mediamarknaden, har inom vetenskapstraditionen fått ge vika för ett nyhetsjournalistiskt fokus. LÄS MER
4. Attityd till annonser i podcast : En komparativ undersökning av konsumenters attityd till annonsering i podcast
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Podcast is an audio medium that has recently evolved at a rapid pace and is a phenomenon that attracts new listeners every day. Because of this, it becomes interesting for companies to advertise in the forum. LÄS MER
5. Förklä annonser som inlägg : En studie om användandet av native advertising i bloggar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Native advertising är ett format för annonsering som karaktäriseras av att dess form och utseende liknar det övriga innehållet där annonsen publiceras. Influencers har hävdats vara nästa stora trend inom native advertising vilket har resulterat i att formatet har implementerats i bloggar. LÄS MER