Sökning: "Native annonser"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Native annonser.

  1. 1. ETT NÖDVÄNDIGT ONT

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :John Andersson; Arvid Holmqvist; [2022-08-01]
    Nyckelord :Native annonser; native ads; Facebook; medvetenhet; attityder; Persuasion Knowledge Model; gestaltlagar; Reactance theory;

    Sammanfattning : Every day we are exposed to a large amount of advertisements. As social media has become an important part of many people's lives, advertising on these platforms has also become important for advertisers and major sources of income for the companies behind the social media. LÄS MER

  2. 2. Annonsspårning för digitala medier : En systemjämförelse för uppföljning av annonskonvertering hos Facebook-annonser

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Linus Sjöbro; [2019]
    Nyckelord :Facebook; Google Firebase; Ad conversion; ads; monitoring; React Native; Facebook; Google Firebase; annonskonvertering; annonser; uppföljning; React Native;

    Sammanfattning : Facebook is today the biggest ads platform in the world. This makes it strategi- cally smart for companies to run their ads on the platform. To follow up the result from these ads is an important part for the companies to know if the target audience is the right one. LÄS MER

  3. 3. ”Mode är pleasure och nyheter fakta” : En metodtriangulerad studie av relationen mellan publikens förtroende och journalistiska genrer i förhållande till användandet av advertorials

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Josefin Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Förtroende; journalistik; native; advertorials; genreteori; Nyhetsjournalistik; Modejournalistik;

    Sammanfattning : Livsstilsjournalistik, och mer specifikt modejournalistik, har länge varit en vit fläck på den vetenskapliga kartan. Detta relativt outforskade område, som utgör en stor del av den svenska mediamarknaden, har inom vetenskapstraditionen fått ge vika för ett nyhetsjournalistiskt fokus. LÄS MER

  4. 4. Attityd till annonser i podcast : En komparativ undersökning av konsumenters attityd till annonsering i podcast

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Johannesson; William Neem Laahanen; [2018]
    Nyckelord :Podcast; attityd; trovärdighet; tydlighet; annonsering; traditionell reklam; invävd reklam; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast is an audio medium that has recently evolved at a rapid pace and is a phenomenon that attracts new listeners every day. Because of this, it becomes interesting for companies to advertise in the forum. LÄS MER

  5. 5. Förklä annonser som inlägg : En studie om användandet av native advertising i bloggar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Månsson Hanna; Zimmerman Ebba; [2017]
    Nyckelord :native advertising; influencers; persuasion knowledge; source credibility; attitude toward advertising;

    Sammanfattning : Native advertising är ett format för annonsering som karaktäriseras av att dess form och utseende liknar det övriga innehållet där annonsen publiceras. Influencers har hävdats vara nästa stora trend inom native advertising vilket har resulterat i att formatet har implementerats i bloggar. LÄS MER