Sökning: "Non-playable character"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Non-playable character.
1. Non-playable characters' peripheral effect in relation to narrative and worldbuilding in video games
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The goal of this thesis is to find out how non-playable characters (NPC) in their own peripheral way, contribute to the narrative and worldbuilding of a video game. A prototype of a role-playing video game (RPG) was created for this particular study, in order to investigate and measure the effect of NPCs on worldbuilding and narrative in video games. LÄS MER
2. The massive effect of NPCs : How the Mass Effect series creates likable NPCs
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Many video games use non-playable characters (NPCs) as important plot devices and for supplying the players with a meaningful playing experience. The Mass Effect series is known to have many likeable NPCs in its story, and even though emotional attachment and believable traits of NPCs has been defined, it is not entirely known what likeable NPCs excel in. LÄS MER
3. Icke-verbala beteenden och uttryck hos icke-spelarkaraktärer inom datorspel : En studie kring icke-verbala uttrycks påverkan på icke-spelarkaraktärers trovärdighet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Under de senaste decennierna har datorspel etablerats som ett legitimt forskningsområde. Inom denna forskning har den artificiella intelligensen (AI) varit av stort intresse framförallt i relation till de karaktärer inom spel som kallas för non-playable characters (NPC). LÄS MER
4. Characters of You : En undersökning om identiteter i spelkaraktärer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Med det här kandidatarbetet vill vi belysa en alternativ väg att gå för att ge även de karaktärer som inte är knutna till det narrativa en större och mer betydelsefull plats inom digitala spel. Tillsammans med Bruno Latours Actor-Network Theory undersöker vi relationer mellan bland annat tid, plats och den vardagliga människan. LÄS MER
5. A comparative study of translation strategies applied in dealing with role languages. : A translation analysis of the video game Final Fantasy XIV
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/JapanskaSammanfattning : Localisation is the process of taking a product and adapting it to fit the culture in question. This usually involves making it both linguistically and culturally appropriate for the target audience. LÄS MER