Sökning: "Online Teaching"

Visar resultat 26 - 30 av 267 uppsatser innehållade orden Online Teaching.

  1. 26. Interaktion och relationer : Kollaboration i onlineundervisning

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ewa-Charlotte Faarinen; [2023]
    Nyckelord :online education; collaborative learning; community of inquiry; onlineundervisning; kollaborativt lärande; community of inquiry;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera hur såväl framgångsrika förutsättningar som praktiska tillämpningarskapas av lärarutbildare när det gäller lärarstudenters digitala kollaborativa lärande i matematikundervisningpå distans. Studien genomfördes med utgångspunkt i ett aktionsforskningsarbete, därempirin inhämtades genom skriftliga reflektioner samt enkätfrågor av sluten och öppen karaktär. LÄS MER

  2. 27. Att undervisa om hedersrelaterat våld och förtryck i svenskämnet : En studie om svensklärares planering och kunskap om hedersrelaterat våld och förtryck

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Maja Stark; [2023]
    Nyckelord :heder; hedersrelaterat våld och förtryck; svenskämnet; Lgr 22;

    Sammanfattning : This study investigates how language teachers in Swedish in compulsory school, in accordance with the new curriculum where sexuality, consent and relationships is a new field, plan to teach about honour-related violence and oppression. This area fits well within the Swedish language subject since it focuses on developing communicative competences (Skolverket 2022). LÄS MER

  3. 28. A Study on the Perception of Feedback with Varying Sentiment Generated Using a Large Language Model

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Josefina Häkkinen; Zaina Ramadan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Providing high-quality feedback for students is often a time-consuming task that the teaching staff does not have the resources for. Utilizing automatically generated feedback is a potential solution to this problem. When studying automated feedback, it is common to evaluate feedback in regard to students’ performance. LÄS MER

  4. 29. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Nurbika Abdulmuslimova; [2022]
    Nyckelord :Svenska för invandrare SFI ; digitala verktyg; distansundervisning; fjärrundervisning; närundervisning; muntlig färdighet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER

  5. 30. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Anderson Mlabwa; Farhang Hajipour; [2022]
    Nyckelord :VUCA; Work-Integrated Learning; Knowledge-Economy; Learning Innovation; Paradigm Shift; Higher Education; Employability; Experiential Learning; VUCA Prime.;

    Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER