Sökning: "Passformsanalys"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Passformsanalys.

  1. 1. Passformsanalys av återanvändbara sanitetsbindor : en subjektiv upplevelse präglad av byxan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Lee; [2022]
    Nyckelord :Menstrual products; menstrual sanitary pad; fit; comfort; assessment; product development; Mensskydd; binda; passform; komfort; utvärdering; produktutveckling;

    Sammanfattning : God passform är en subjektiv bedömning och definieras av varje enskild individ. Subjektiva upplevelser är präglade av individens egna känslor, erfarenhet och preferenser. LÄS MER

  2. 2. Passforms- och storleksanalys. : En studie om hur passform och plaggmått skiljer sig mellan olika företag ur ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Johansson; [2015]
    Nyckelord :Plaggmått; Storleksanalys; Passform; Passformsanalys; Måttlista.;

    Sammanfattning : Arbetet är en kandidatuppsats inom programmet designteknik. Studien är en passforms och storleks analys som gjorts mot ett svenskt modeföretag. Företagets passform har undersökts och jämförts internt och externt mot konkurrerande företag. LÄS MER

  3. 3. Passformsanalys och konstruktion av leggings, samt konstruktion och gradering av kappa.

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :GUNILLA PERSSON; [2010]
    Nyckelord :passformsanalys; leggings;

    Sammanfattning : Passformsproblem på tajta byxor såsom leggings är mycket vanligt. Det mest förekommande är att byxan glider ner baktill vid rörelse och steg. Detta problem framkallar det kända rycket, som ständigt görs för att dra upp byxan bak och motverka den otrevliga känslan att byxan tappas. LÄS MER

  4. 4. Att växa med knappa resurser - en fallstudie av Mobergs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Douglas; Adam Westgren; Michael Treschow; [2008]
    Nyckelord :strategisk passform; trade-offs; strategisk identitet; vision; dominant logik; strategiska allianser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur mindre företag kan utveckla sin verksamhet trots knappa resurser. Vidare syftar uppsatsen till att skapa en generell utvärderingsmall som företag liknande fallföretaget kan använda sig av vid en verksamhetsanalys. LÄS MER